تاریخ: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۵۸
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۶۲۵۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سهم اشتغال اردبیل در حوزه صنعت از مرز ۱۹ درصد گذشت

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: هم‌اکنون سهم اشتغال در حوزه صنعت به ۱۹ درصد رسیده است.
سهم اشتغال اردبیل در حوزه صنعت از مرز ۱۹ درصد گذشت

به گزارش می متالز، رامین صادقی در اردبیل اظهار داشت: اهمیت به توسعه اشتغال در استان به عنوان یک اولویت اساسی و مهم مطرح است و هم اکنون سهم اشتغال در حوزه صنعت به 19 درصد رسیده است.

وی بیان کرد: احیای صنایع تعطیل شده با هدف توسعه اقتصاد و اشتغال استان به عنوان اولویت اساسی و مهم مبنای کار است و در این زمینه تقویت صنایع تبدیلی و تکمیلی و نیز برندسازی حائز اهمیت است و مهم ترین هدف تحقق منویات مقام معظم رهبری است که باید در این زمینه تمام تلاش خود را به‌کار بگیریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از کمبود واحدهای تولیدی صادرات محور در استان اردبیل خبر داد و بیان کرد: در این راستا نیز با رفع موانع و کمبودها باید مشکلات صادرکنندگان را برطرف کرده و در راستای تنظیم بازار و و رفع مشکلات موجود گام های اساسی برداریم.

صادقی تصریح کرد: توسعه صادرات در استان اردبیل نیازمند از سر راه‌برداشتن مشکلات پیش روی توسعه صنعتی است که در این زمینه ارائه تسهیلات بانکی به عنوان اولویت اساسی مطرح است و درصدد هستیم افزایش 20 درصدی سهم صنعت از اشتغال استان اردبیل با تقویت صنایع تبدیلی را محقق کنیم.

وی بیان کرد: صنعت استان در بخش تحولات اقتصادی و تولید ناخالص سهم ناچیزی دارد و سهم آن از توسعه صنعتی کشور 0.25 درصد و سهم صنعت استان در اقتصاد 1.1 درصد است که با این حساب اردبیل همچنان با صنعتی شدن فاصله بسیار دارد که با برنامه‌ریزی‌های منسجم این سهم می‌تواند افزایش یابد.

عناوین برگزیده