تاریخ: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۵۳
بازدید: ۲۳۰
کد خبر: ۶۲۹۹۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

رابطه عرضه و تقاضا با قیمت ورق رنگی و توری پرسی چگونه است؟

می متالز - قیمت انواع محصولات فولادی معمولاً در شرایط مختلف، رفتار مشابهی از خود نشان می‌دهند و اکثر فاکتورهای تاثیرگذار بر بازار این محصولات مشترک هستند و با بررسی عوامل تاثیرگذار برقیمت فولاد به راحتی بخش زیادی از فاکتورهای تاثیر گذار بر قیمت محصولاتی از جمله توری پرسی و ورق رنگی را مورد بررسی قرار داده‌ایم.
رابطه عرضه و تقاضا با قیمت ورق رنگی و توری پرسی چگونه است؟

رابطه عرضه و تقاضا با قیمت ورق رنگی و توری پرسی چگونه است؟

به گزارش می متالز، محصولات فولادی در گوشه به گوشه انواع سازه‌های امروزی به کار گرفته می‌شوند و بخش مهمی از آنها را تشکیل می‌دهند. بعضی از آنها نقشی بسیار کلیدی در ساختمان و دیگر سازه‌ها بازی می‌کنند و با حجم بسیار بالا در بخش‌های مورد استفاده قرار می‌گیرند. میلگرد و تیرآهن از آن دسته از محصولات هستند که بخش بسیار زیادی از هزینه‌های ساخت و ساز را به خود اختصاص می‌دهند. در مقابل، برخی از محصولات از جمله ورق رنگی و توری پرسی با حجم کمتری مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما با این حال همچنان قیمت این محصولات فولادی برای صاحبان ساختمان و سازه‌ها بسیار پر اهمیت است و یک فاکتور مهم در تصمیم‌گیری به حساب می‌آید. در این مقاله در مورد اهمیت ورق رنگی و توری پرسی در صنعت صحبت خواهیم کرد و در ادامه درباره تاثیر عرضه و تقاضا بر قیمت این محصولات توضیح خواهیم داد.

 

ورق رنگی و توری پرسی چه کاربردهایی در صنعت دارند؟

ورق رنگی در واقع همان ورق‌های گالوانیزه هستند که برای افزایش زیبایی محصول توسط لایه‌ای از رنگ‌های مختلف پوشانده می‌شوند. این نوع از ورق‌های فولادی در رنگ‌های مختلف در بازار موجود است و برای استفاده در محیط‌هایی که مواد اسیدی و قلیایی وجود دارد، بسیار مناسب خواهد بود. همچنین در ساخت محصولاتی که زیبایی به اندازه مقاومت برای آنها اهمیت دارد، کاربرد ویژه‌ای دارد. شاید لوازم خانگی را بتوان بزرگترین مشتری این نوع از ورق دانست؛ بدنه یخچال، آبگرمکن، اجاق گاز و بسیاری از وسایل موجود در زندگی ما از همین ورق تشکیل شده‌است. کابینت‌ها و قفسه‌های فلزی مصرف‌کننده همیشگی این محصولات هستند و در سطح کلان‌تر، سقف ساختمان‌ها و سوله‌ها، کانتیرها‌ و اتاقک خودروها محل مناسبی برای استفاده از این محصول به حساب می‌آیند. این کاربرد گسترده دلیل خوبی است که قیمت ورق رنگی در بسیاری از صنایع اهمیت بالایی داشته باشد و در طراحی محصولات مختلف فاکتور مهمی در تصمیم‌گیری باشد.

استفاده توری پرسی نیز به حصارکشی و محافظت محدود نمی‌شود و صنایع مختلف، کاربردهای متفاوتی دارد. صنعت ماشین‌سازی به خصوص ماشین‌آلات کشاورزی، صنعت تزئینات و مجسمه‌سازی، ساخت غرفه‌های نمایشگاهی، صنایع معدن و پتروشیمی و حتی صنایع غذایی در ساخت دستگاه‌ها و ابزارهای خود از این محصولات استفاده می‎کنند.

 

عوامل تاثیرگذار بر قیمت ورق رنگی و توری پرسی کدامند؟

قیمت انواع محصولات فولادی معمولاً در شرایط مختلف، رفتار مشابهی از خود نشان می‌دهند و اکثر فاکتورهای تاثیرگذار بر بازار این محصولات مشترک هستند و با بررسی عوامل تاثیرگذار برقیمت فولاد به راحتی بخش زیادی از فاکتورهای تاثیر گذار بر قیمت محصولاتی از جمله توری پرسی و ورق رنگی را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

قیمت ارز بدون شک یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده قیمت این محصولات به حساب می‌آید. جهش‌های ارزی که در چندین سال اخیر تجربه کردیم، فشار زیادی بر تولیدکنندگان وارد کردند.

عامل مهم دیگر را می‌توان قیمت جهانی فولاد دانست که البته به شدت تحت تاثیر سیاست‌ها و روابط کشورهای تولیدکننده آهن در جهان وابسته است. در نظر داشته باشید آخرین جهش ارزی در کشورمان به اندازه‌ای بود که اثر کاهش جهانی قیمت‌ها را نیز خنثی کرد.
 تحریم‌ها نیز هرچند به ندرت برای کشورها اعمال می‌شوند اما تاثیر بسیاری بر قیمت محصولات فولادی دارد. در حال حاضر کشورمان درگیر این مسئله است که هم با افزایش قیمت دلار بازار را دچار نوسان می‌کند و هم صادرات محصولات تولید داخل را محدود و فعالان این حوزه را تحت فشار قرار می‌دهد. همچنین انتقال تکنولوژی و واردات مواد اولیه برای تولید بسیار سخت‌تر خواهد شد و به دلیل تمام مشکلات ذکر شده ریسک سرمایه‌گذاری را در این حوزه افزایش می‌دهد و خروج سرمایه باعث رکود در این صنعت خواهد شد.

عناوین برگزیده