تاریخ: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۲۳
بازدید: ۱۴۷
کد خبر: ۶۳۰۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تاخیر در بزرگترین عرضه اولیه سهام جهان تایید شد/ زمان احتمالی بعدی

می متالز - شرکت نفتی آرامکو عربستان تعویق عرضه اولیه سهام را تایید کرد و احتمال دارد بزرگترین عرضه اولیه سهام جهان طی ماه های دسامبر و ژانویه انجام شود.
تاخیر در بزرگترین عرضه اولیه سهام جهان تایید شد/ زمان احتمالی بعدی

به گزارش می متالز، پس از تاخیر در عرضه اولیه سهام شرکت آرامکو، بزرگترین شرکت نفتی جهان اعلام کرد: زمان شروع اولین عرضه سهام در بورس به شرایط بازار بستگی دارد.

براساس این گزارش، اگرچه آرامکو دلیل تعویق در عرضه اولیه را به برنامه های اصلاحاتی محمدبن سلمان ولیعهد عربستان مربوط دانسته اما کارشناسان  بر این باورند حملات پهپادی نیروهای انصارالله یمن به تاسیسات نفتی، دلیل اصلی تاخیر در عرضه سهام است.

پیش از این شبکه فرانس ۲۴ اعلام کرده بود: عرضه اولیه سهام شرکت آرامکو که قرار بود از ماه نوامبر انجام شود با تاخیر فعالیت های شرکت به ماه های دسامبر و ژانویه موکول شده و قرار است ۱.۵ تا دو هزار میلیارد دلار ارزش گذاری شود.

پیش از این امین ناصر مدیرعامل شرکت آرامکو اعلام کرد: ظرف چند هفته آینده شرکت نفتی جهان را وارد بورس می کند. اتفاقی که بازارهای جهانی بورس بی‌صبرانه منتظر ورود بزرگ‌ترین شرکت و عرضه اولیه هستند. اما حملات به پالایشگاه‌های آرامکو، عربستان را از نظر نظامی و اقتصادی تحت تأثیر قرار داده است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده