تاریخ: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۵۷
بازدید: ۱۱۳
کد خبر: ۶۳۰۸۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

روزنه بهبود در روند شاخص های جهانی

می متالز - بازارهای جهانی در شروع ساعات معاملاتی امروز با روند افزایشی رو به رو شدند در حالی که امید به بهبودی روابط تجاری میان آمریکا و چین و تاخیر در اجرای لایحه برگزیت، بازارها را به بهبود اوضاع اقتصادی امیدوار کرد.
روزنه بهبود در روند شاخص های جهانی

به گزارش می متالز، امید به بهبود اوضاع تجاری موجب رشد شاخص آسیا پاسفیک شد و این متغیر معاملاتی را با رشد ۰.۳ درصدی در بازار آسیا رو به رو کرد.

در این بین، شاخص CSI چین نیز رشد ۰.۳ درصدی داشت.

این در حالی است که، نشریه «تایمز» نوشته است که اگر دولت «بوریس جانسون» نتواند نظر مثبت پارلمان انگلیس برای توافق «برگزیت» با اتحادیه اروپا را جلب کند، بروکسل مهلت اجرای این توافق را برای چند ماه دیگر به تعویق می‌اندازد.

در این بین، دونالد ترامپ در روز جمعه اعلام کرد که توافقی ضمنی با چین در خصوص جنگ تعرفه ای داشته است و ممکن است توافق نامه ای در ماه آینده در نشست شورای همکاری اقتصادی آسیا پاسفیک در شیلی در این خصوص به امضا برسد.

جرمی، گاتو، مدیر سرمایه گذاری در موسسه یونیجستون در ژنو در این خصوص اظهار داشت: به نظر می رسد مذاکرات بین دو طرف آمریکایی و چینی به نتایج خوبی رسیده است  اما نمی توان به این روند اطمینانی داشت. تجربه ها مذاکرات گذشته نشان می دهد وقتی همه چیز بین آمریکا و چین خوب پیش برود باید تا دو سه روز آینده منتظر ماند و دید آیا این روند ثبات دارد یا با تغییر همراه می شود؟

اما در بازارهای اروپایی، شاخص فوتسی لندن با رشد ۰.۲ درصدی همراه شد و داکس آلمان نیز روند مثبت ۰.۹ درصدی را پشت سر گذاشت.

عناوین برگزیده