تاریخ: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۱۸
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۶۳۵۴۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

تعیین شیوه واگذاری خودروسازی‌ها

می متالز - سخنگوی دولت از مشخص شدن شیوه واگذاری خودروسازی‌ها در ستاد اقتصادی دولت خبر داد.
تعیین شیوه واگذاری خودروسازی‌ها

به گزارش می متالز، علی ربیعی در نشست خبری از مشخص شدن شیوه واگذاری خودروسازی‌ها خبر داد و گفت: در گام نخست این شیوه، فروش مازاد غیر تولیدی انجام می‌شود.

سخنگوی دولت افزود: در چند روز گذشته موضوع سند خودرو در ستاد اقتصادی دولت به ریاست رئیس جمهور مورد بحث قرار گرفت.

وی با اشاره به اتخاذ تصمیماتی در خصوص خودرو و سند خودرو گفت: مقرر شد هفته آینده شیوه‌های تقویت خودروسازی، برنامه‌های زمان بندی شده از جمله ارتقای کیفیت خودرو و عمل به تعهدات در مقابل خریداران در بخش‌هایی از این سند دیده شود.

آقای ربیعی با بیان اینکه در بخشی از این سند شیوه واگذاری خودروسازی‌ها مشخص شد، افزود: واگذاری شرکت‌های وابسته به خودروسازی‌ها و نیز واگذاری سهام دولت مد نظر قرار گرفت.

به گفته علی ربیعی دولت برای جلوگیری از تکرار مشکلات در شرکت‌های دولتی واگذار شده در فرایند خصوصی سازی، شرایط واگذاری را در هیات عالی واگذاری مورد بازنگری قرارداده است که به زودی جزئیات و شرایط واگذاری آنها اعلام می‌شود.

وی به ایجاد یک میلیون شغل در خودروسازی‌ها و مشاغل جانبی اشاره کرد و گفت: برای واگذاری و خصوصی سازی نیز نیاز به یک سند با چشم انداز کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داشتیم و در قالب این سند خصوصی سازی و واگذاری خودروسازی‌ها هم پیش بینی می‌شود.

سخنگوی دولت افزود: قطعا این سند می‌تواند به بهبود خودرو‌ها و پاسخ دادن به نیاز داخل کمک کند.

وی گفت: یکی از تصمیماتی که در ستاد اقتصادی دولت گرفته شد این بود که هزار و ۱۱۷ نفری که برای خرید کامیون نام نویسی کرده و به علت تفاوت قیمت، دچار مشکل شده بودند، به فهرست ثبت نام کنندگان خودرو‌های فرسوده که از امکانات بانکی ارزان قیمت استفاده خواهند کرد، اضافه شوند.

مشروح نشست خبری را اینجا بخوانید.

عناوین برگزیده