تاریخ: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۵۸
بازدید: ۱۱۱
کد خبر: ۶۳۶۱۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نسبت به دوره مشابه در سال گذشته؛

سود هر سهم "گوهران" ۱۱۹ درصد افزایش یافت

می متالز - شرکت سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید در دوره ۹ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۸، به ازای هر سهم خود ۵۱۹ ریال سود کنار گذاشت که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته که سود هر سهم ۲۳۷ ریال اعلام شده بود، افزایش ۱۱۹درصدی را نشان می‌دهد.
سود هر سهم "گوهران" ۱۱۹ درصد افزایش یافت

به گزارش می متالز، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید با سرمایه ۲ هزار میلیارد ریال، صورت‌های مالی میان دوره ای ۹ ماهه دوره مالی منتهی به ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۸ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد.

شرکت سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید در دوره یاد شده، مبلغ یک هزار و ۳۸ میلیارد و ۳۰۲ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۵۱۹ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته از افزایش ۱۱۹ درصدی برخوردار است.

شرکت سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید افزایش ۱۱۶ درصدی در جمع درآمدهای عملیاتی را از جمله دلایل اصلی افزایش سود هر سهم اعلام کرده است.

با احتساب سود انباشته ابتدای سال در نهایت مبلغ یک هزار و ۴۲۵ میلیارد و ۱۴۵ میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حسابهای این شرکت منظور شد.

"گوهران" در دوره ۹ ماهه سال مالی منتهی به آذر ۹۷، به صورت حسابرسی شده، مبلغ ۴۷۳ میلیارد و ۹۶۲ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بدین ترتیب مبلغ ۲۳۷ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داده بود.

همچنین بر اساس این گزارش، ارزش بازار شرکت سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید در دوره یاد شده، با افزایش یک هزار و ۸۷۱ میلیارد و ۷۴ میلیون ریال به ۶ هزار و ۴۸۹ میلیارد و ۲۵۹ میلیون ریال رسید. بهای تمام شده این شرکت با کاهش ۵۳ میلیارد و ۹۱ میلیون ریال معادل ۳ هزار و ۳۱۴ میلیارد و ۷۲۱میلیون ریال محاسبه شد.

"گوهران" تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده معادل ۲ هزار و ۲۱۰ میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال به مبلغ معادل ۲ هزار و ۷۶۵ میلیارد و ۵ میلیون ریال واگذار کرد و از این بابت مبلغ ۵۵۴ میلیارد و ۶۳۵ میلیون ریال سود کسب کرد.

شرکت سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید طی این دوره تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده ۲ هزار و ۵۵ میلیارد و ۳۳۳ میلیون ریال خریداری کرد.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده