به گزارش می متالز، «جمشید انصاری» روز چهارشنبه در پانزدهمین نشست معاونان توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارتخانهها و سازمانهای مستقل با محوریت «بررسی عملکرد شاخصهای عمومی دوره دوم برنامه جامع اصلاح نظام اداری در سال ۹۷» و «بررسی نتایج سنجش فرهنگ سازمانی دستگاههای اجرایی» گفت: سالهاست که در حوزه بهبود فضای کسبوکار، تکالیف روشنی را در نظام اداری مطرح میکنیم؛ از جمله اینکه مجوزهای غیرضروری و مقررات زائد را حذف کنیم و فرآیندهای ارائه خدمت و انجام ماموریت را تسهیل کنیم. وی افزود: اما ارزیابیها نشان میدهد ما در این حوزه خیلی موفق نبودهایم و جایگاه ما در اندازهها و شاخصهای جهانی، بهویژه در شاخص شروع کسبوکارها جایگاه مناسبی نیست و نشاندهنده فرآیندهای پیچیده و لزوم اخذ مجوزهای متعدد برای شروع فعالیتها است که دستگاهها هم در ارائه این مجوزها دچار لختی و کندی هستند. معاون رئیسجمهور گفت: اگر به بسیاری از تصمیماتی که به نظرات جمعی یا در مراحلی بین قسمتهای داخلی دستگاهها موکول کردهایم دقت کنیم و اصلاح فرآیندها و سادهسازی آنها را در دستور کار خود قرار دهیم و بر حذف مجوزهای غیرضروری اهتمام داشته باشیم، قطعا شروع فعالیت کسبوکار در کشور از سهولت بیشتری برخوردار و به حل مشکلات در حوزههای دیگر نیز منجر میشود. رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: امروز در اجرای ۲۳ پروژه اصلی در حوزه توسعه دولت الکترونیکی در سطح کشور و دستگاهها، به دلیل همکارینداشتن دستگاهها با یکدیگر دچار کندی این پروژهها شدهایم که طی جلسهای با وزیر ارتباطات بنا شده است راهکاری برای شتابدادن به اجرای این پروژهها اندیشیده شود.