تاریخ: ۰۳ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۳۹
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۶۳۹۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ارزش بورس به ۱۱۲۴ تریلیون تومان رسید

می متالز - ارزش بازار سرمایه در مهرماه امسال در مقایسه با ماه مشابه سال قبل ۵۷ درصد افزایش یافت و به ۱۱۲۴۸۶۰۹ میلیارد ریال رسید.
ارزش بورس به ۱۱۲۴ تریلیون تومان رسید

به گزارش می متالز، در مهرماه امسال ارزش معاملات بورس اوراق بهادار در مقایسه با پایان شهریور گذشته معادل ۱۸ درصد افزایش یافت و از ۳۶۸۳۱۲ میلیارد ریال به ۴۳۴۴۹۹ میلیارد ریال رسید. همچنین حجم سهام معامله شده از ۱۰۲۵۰۱ میلیون سهم به ۱۰۲۷۵۲ میلیون سهم افزایش یافت.

همچنین در مهرماه گذشته، دفعات معاملات سهام برابر با ۱۱ درصد در مقایسه با پایان شهریورماه افزایش یافت و از ۹۱۹۹۰۷۴ هزار دفعه به ۱۰۲۵۴۸۲۱ هزار دفعه بالغ گردید.

شاخص بورس نیز در پایان مهرماه به میزان ۶۲۱۱ واحد برابر با ۲ درصد افزایش یافت و از ۳۰۲۱۰۴ واحد به ۳۰۸۳۱۵ واحد رسید.

ارزش بازار نیز در مهرماه امسال در مقایسه با ماه مشابه سال قبل به میزان ۴۰۸۵۸۹۲ میلیارد ریال برابر با ۵۷ درصد افزایش یافت و از ۷۱۶۲۷۱۷ میلیارد ریال به ۱۱۲۴۸۶۰۹ میلیارد ریال رسید.

این در حالی است که از ابتدای امسال تاکنون متوسط روزانه حجم و ارزش معاملات بازارسهام (اول و دوم) به ترتیب برابر با ۵۸۶۰۴۵ میلیون سهم و ۱۸۳۹۳۶۵ میلیارد ریال بوده است.

درصد گردش معاملات نیز در هفت ماه گذشته به رقم ۲۰ رسید که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، ۳۹ درصد افزایش داشته است.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد