تاریخ: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۵۹
بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۶۴۰۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با مشارکت شرکت ملی صنایع مس؛

احیای 150 واحد تولیدی راکد در استان کرمان

می متالز - استاندار کرمان با اعلام این خبر گفت: این واحدها تا پایان امسال با مشارکت شرکت مس فعال می شوند.
احیای 150 واحد تولیدی راکد در استان کرمان

به گزارش می متالز، فدایی که امروز به اتفاق جمعی از مدیران اجرایی استان به شهربابک سفر کرد در جلسه اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید این شهرستان گفت: شرکت مس با برنامه ریزی زمینه رونق تولید 100 واحد تولیدی نیمه فعال در استان را فراهم کرده است و امیدواریم با همکاری این شرکت زمینه رونق تولید 50 واحد راکد دیگر در استان نیز فراهم شود.
وی افزود طبق تصمیم گیری قرار شد اکثر این واحدها تا پایان امسال با مشارکت شرکت مس فعال شوند.
استاندار کرمان همچنین با انتقاد از کم توجهی به توسعه کشت گلخانه ای درشهرستان شهربابک گفت درحالیکه 2 هزار هکتار گلخانه در استان وجود دارد ولی در شهربابک این آمار فقط 5 هکتار است و باید ظرف 6 ماه آینده برنامه ریزی لازم برای افزایش کشت گلخانه ای شهربابک به 50 هکتار انجام شود.
در این جلسه قرار شد ۱۵ واحد کوچک تولید کنسانتره مس در جهت توسعه اشتغال در شهربابک احداث شود.
همچنین در این جلسه مصوب شد 32 کیلومتر از باند دوم جاده شهربابک به رباط که یکی از پرحادثه ترین جاده های استان است تا ماههای آینده تکمیل شده و زیر بار ترافیک برود.
همچنین برای کمک به تامین مسکن متقاضیان قرار شد تا حد امکان بخشهایی از اراضی ملی در شهرهای شهربابک و خورسند به محدوده شهری اضافه شود تا بخشی از مشکلات واگذاری زمین به متقاضیان مسکن حل شود.
استاندار کرمان امروز در سفر به شهربابک از مجموعه پارک صنعت این شهرستان هم دیدن و دستور رفع مشکل واگذاری زمین های این مجموعه را صادر کرد.
به گفته نیک طبع سرپرست شهرداری شهربابک، زمین های این مجموعه در بین سال های 60 تا 69 از سوی استاندار وقت به متقاضیان واگذار و متأسفانه تاکنون سند واگذاری به صورت قطعی صادر نشده است.
استاندار کرمان همچنین از ورزشگاه 10 هزار نفری مس شهربابک که کلنگ احداث آن از سال 86 به زمین زده شده است بازدید و بر تأمین اعتبار مورد نیاز برای اتمام 34 درصد باقیمانده این پروژه تأکید کرد. دراین بازدید گفته شد این ورزشگاه تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری خواهد رسید.
استاندار کرمان و هیئت همراه که در بدو ورود به شهربابک با حضور در گلزار شهدای این شهر، به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرده بودند در ادامه این سفر با خانواده سردار شهید محمد جمالی از شهدای سرافراز مدافع حرم که سال 1392 در سوریه به شهادت رسید هم دیدار کردند.
 

عناوین برگزیده