تاریخ: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۴۵
بازدید: ۱۹۹
کد خبر: ۶۴۰۷۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران:

رکورد تولید مس در تاریخ شکست/ تولید از مرز ۲۶۰ هزار تن عبور خواهد کرد

می متالز - مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: در شش ماه نخست سال ۹۸ از رکورد تولید تاریخ مس عبور کردیم و ۱۳۲ هزار و ۴۰۰ تن مس تولید شد .
رکورد تولید مس در تاریخ شکست/ تولید از مرز ۲۶۰ هزار تن عبور خواهد کرد

به گزارش می متالز، اردشیر سعد محمدی مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: در شش ماه نخست سال ۹۸ از رکورد تولید تاریخ مس عبور کردیم و ۱۳۲ هزار و ۴۰۰ تن مس تولید شد و علیرغم کاهش جهانی قیمت مس بیشترین فروش تاریخ مس شش ماه امسال رقم خورد.

او افزود: با وجود آنکه مس جزو کالا‌های تحریمی بود، امسال ۵۲ هزار تن مس صادر شد و در بحث سوددهی رتبه اول کشور را در بین تمام شرکت‌های کشور را بدست آورده ایم.

سعد محمدی بیان داشت: تا پایان امسال ظرفیت ذوب به ۴۰۰ هزار تن یعنی دو برابر ظرفیت قبلی ارتقا پیدا می‌کند و کارخانه‌های جدید کنسانتره در دره آلو و دره زار به زودی راه اندازی می‌شود و در بحث اکتشافات در شناسایی پتانسیل‌های جدید ماده معدنی به جا‌های بسیار خوبی رسیده است.

او گفت: توانستیم تحریم‌ها را دور بزنیم و به شرکت‌های بزرگ کشور خدمات رسانی می‌کنیم، ایجاد کارخانه، ایجاد اشتغال و گردش مالی جدید و امید به زندگی را به ارمغان می‌آورد، جوانان امروز نیاز به اشتغال دارند؛ اجازه دهیم که جوان‌ها وارد کار شوند همه به درد دل همه برسیم این مهم است که به دیگران هم فکر کنیم.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران تاکید کرد: امسال قول می‌دهیم که تولید را از مرز ۲۶۰ هزار تن عبور دهیم و برای سال آینده از مرز ۳۰۰ هزار تن تولید عبور کنیم و کارخانه‌های جدید نیز به تولید برسند.

سعد محمدی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای صنعت مس و شهدای دفاع مقدس گفت: شهدای عزیز به سطحی از معنویت رسیده بودند که بابت این کشورو اعتقاد و دینشان از جانشان گذشتند، رسیدن به این مقطع از نظر فکری یک تحول انسانی و عقلی است که همان رسیدن به عشق الهی است.

او افزود: امروز کشور در برهه خاصی قرار گرفته و در دو جبهه طی مسیر می‌کند بحث‌های داخلی و خارجی؛ در بحث داخل موظیم شرایطی به عنوان فرماندهی اقتصادی طی کنیم که کشور دغدغه‌ای از بابت مسائل اقتصادی نداشته باشد.

او تصریح کرد: همان طور که یک روزی شهدا و رزمندگان به جبهه رفتند و برای دفاع از کشور از جانشان گذاشتند، امروز تک تک ما موظفیم برای پاسداری از آن قداست در جبهه اقتصادی با تمام وجودمان پاسدار آن ارزش‌ها باشیم.

عناوین برگزیده