تاریخ: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۱۴
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۶۴۴۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
محجوب عنوان کرد:

نقش هزینه‌کرد شهروندان تهرانی در کاهش قدرت خرید قشر کم درآمد

می متالز - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه میانگین هزینه‌کرد تهرانی‌ها رشد چشمگیری را نشان می‌دهد تاکید کرد که این موضوع نقش موثری در افزایش تورم و کاهش قدرت خرید قشر کم درآمد دارد.
نقش هزینه‌کرد شهروندان تهرانی در کاهش قدرت خرید قشر کم درآمد

به گزارش می متالز، علیرضا محجوب، در مورد محاسبه نحوه هزینه‌کرد تهرانی‌ها که رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد، گفت: در شهر تهران هزینه‌کردها به گونه‌ای است که دیگر جایی برای زندگی کردن قشر کم‌درآمد نیست، کما اینکه میانگین هزینه‌کردها در این شهر 15 برابر متوسط کشوری است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس، ادامه داد: در تهران میانگین درآمد و هزینه‌کردها 15 برابر متوسط کشوری بوده و این فاصله چند سال است که ایجاد شده است.

 

افزایش هزینه‌کرد تهرانی‌ها باعث رشد تورم می‌شود

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: هم‌اکنون وضعیت هزینه‌کردها در تهران می‌طلبد که در این شهر مالیات و عوارض کافی از شهروندان اخذ شود، چرا که این نوع هزینه‌کرد در پایتخت نقش موثری در افزایش تورم و کاهش سطح درآمد اقشار ضعیف جامعه خواهد داشت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: پیام آمارهای اعلام شده در خصوص نحوه هزینه‌کرد مردم تهران این است آنها قدرت خرید بالاتری نسبت به سایر مناطق داشته‌اند و این در حالی است که مردم ساکن در دیگر بخش‌های کشور مالیات و عوارض بیشتری می‌پردازند و کمتر هزینه می‌کنند.

عناوین برگزیده