تاریخ: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۳۳
بازدید: ۲۲۰
کد خبر: ۶۴۵۷۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

کارخانه تولید کنسانتره مس در اردبیل احداث می‌شود/ ایجاد اولین شهرک خصوصی معدنی در استان

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از احداث کارخانه تولید کنسانتره مس و مس کاتدی همراه با ایجاد شهرک تخصصی خصوصی معدنی برای اولین بار در استان خبر داد.
کارخانه تولید کنسانتره مس در اردبیل احداث می‌شود/ ایجاد اولین شهرک خصوصی معدنی در استان

به گزارش می متالز، رامین صادقی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کارخانه تولید کنسانتره مس و مس کاتدی در استان اردبیل احداث می‌شود.

وی افزود: همچنین شهرک تخصصی خصوصی معدنی برای اولین بار در استان اردبیل ایجاد خواهد شد که در فاز اول یکصد میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و برای یکصد نفر اشتغال‌زایی می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: بخش معدن در استان اردبیل با راه‌اندازی صنایع تبدیلی قدرت و قوت گرفته و زمینه اشتغال در این بخش بیش از گذشته فراهم می‌آید.

وی تاکید کرد: بعد از استخراج معادن، موضوع مهم، فرآوری عناصر آن در داخل استان است که اغلب، مواد حاصل از معادن به‌صورت خام صادر می‌شود در این راستا ایجاد صنایع تبدیلی در عرصه معدن بسیار ارزشمند به نظر می‌رسد.

صادقی ادامه داد: راه‌اندازی این صنایع می‌تواند به نقطه قدرتمند ارزش افزوده در اقتصاد استان منجر شود و در غیر این صورت آسیب‌های چشمگیری به همراه دارد، چرا که هم ازنظر اقتصادی، سودهای چند برابری از دست رفته و هم فرصت اشتغال‌زایی که جامعه احتیاج مبرمی به آن دارد، از بین می‌رود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تشریح کرد: براساس مطالعات صورت گرفته در زون‌های معدنی استان، معادن غنی فراوانی در استان اردبیل وجود دارد که به‌دلیل نبود صنایع فرآوری، مواد به دست آمده از این معادن، بایستی به‌صورت خام به بازار عرضه شود که می توان با ایجاد صنایع فرآوری در کنار معادن، به ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی استان کمک چشمگیری کرد.

وی گفت: یکی از پتانسیل‌های استان وجود معادن خدادادی است که در این منطقه وجود دارد و با این وجود به‌هیچ عنوان طی سالیان گذشته از این معادن در راستای توسعه و اشتغال‌زایی استان و مطالعات اساسی در زون‌های معدنی اقدامی صورت نگرفته است.

عناوین برگزیده