تاریخ: ۰۳ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۴۲
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۶۴۶۲۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس اتاق بازرگانی سمنان:

قوانین مرتبط با تولید بدون تفسیرهای نامتعارف اصلاح شود

می متالز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: قوانین مرتبط با تولید در بخش مالیات بر ارزش افزوده، تجارت و کار، بدون تفسیرهای نامتعارف اصلاح شود.
قوانین مرتبط با تولید بدون تفسیرهای نامتعارف اصلاح شود

به گزارش می متالز، علی اصغر جمعه‌ای روز چهارشنبه در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان در سالن اجتماعات این اتاق افزود: قوانین حمایت از تولید باید قابلیت اجرا داشته باشد، به طوری که این رویکردهای قانونی خلاصه و مفید به دور از هرگونه تفسیرهای نامتعارف باشد.

وی ادامه داد: لایحه اصلاح قانون تجارت یک‌طرفه در مجلس شورای اسلامی بررسی شد به طوری که فرایند تصویب قانون تجارت در ۲ دقیقه در کمیسیون مطرح و وارد صحن علنی مجلس شد و در کمتر از چند روز ۳۲۲ ماده آن به تصویب رسید.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: این قانون ۹۰ کلمه متعارف دارد به صورتی که عرف نظر قاضی است و در نتیجه قاضی‌محوری در این قانون گسترش یافت ،درحالی ‌که نهاد قضایی کشور ظرفیت لازم برای افزایش این اختیارها را ندارند.

جمعه‌ای خاطر نشان کرد: آسیب‌شناسی لایحه قانون تجارت مصوبه مجلس شورای اسلامی توسط اتاق بازرگانی تهیه و تدوین ‌شده است و پیشنهاد می‌شود مجلس شورای اسلامی هر چه زودتر ایرادهای این لایحه را به‌سرعت رفع کند.

وی تصریح کرد: در شرایط پیش رو که تحریم‌ها به ‌صورت ناعادلانه به کشور تحمیل‌شده، قوانین حاضر پاسخگویی لازم را ندارد و تشکیل نهاد فراقوه‌ای برای تدوین قوانین جدید بسیار ضروری است، رهبر معظم انقلاب به این مهم توجه لازم را دارند و اختیارهای لازم را به سران سه قوه برای حل مشکلات اقتصادی تفویض کردند.

استان سمنان حدود ۲ هزار و ۱۰ پروانه بهره برداری واحدهای تولیدی و صنعتی دارد، سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد و سهم بخش صنعت و معدن از تولید ناخالص استان حدود ۲۲ درصد است.

عناوین برگزیده