تاریخ: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۲۶
بازدید: ۲۴۵
کد خبر: ۶۴۶۶۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت:

سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومانی برای رونق صنایع تبدیلی بخش معدن

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به پتانسیل‌های معدنی در این استان گفت: اهمیت توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش معدن در این استان بر هیچ کس پوشیده نیست و به همین دلیل یکصد میلیارد تومان در این بخش سرمایه‌گذاری شده است.
سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومانی برای رونق صنایع تبدیلی بخش معدن

به گزارش می متالز، رامین صادقی در این زمینه گفت: این حجم از سرمایه‌گذاری برای فاز اول شهرک تخصصی معدنی استان تعیین شده و در فازهای بعدی ارقام سرمایه‌گذاری متفاوت خواهد بود.

وی در ادامه افزود: با آغاز فعالیت فاز اول این شهرک ۱۰۰ فرصت شغلی جدید به استان افزوده می‌شود که برآورد کرده‌ایم در آینده نزدیک این میزان اشتغالزایی به دوبرابر ارتقاء یابد.

این مقام مسوول تاکید کرد: با توجه به اینکه در استان اردبیل صنایع تبدیلی بخش معدن تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته بود اغلب معادن استان پس از استخراج مواد معدنی آنها را به صورت خام می‌فروختند یا به کشورهای همسایه صادر می‌کردند درحالی که اکنون برنامه‌ریزی کرده‌ایم با ساخت و تکمیل شهرک یاد شده ارزش افزوده مواد معدنی در استان و کشورمان دوباره سرمایه‌گذاری شود.

وی در ادامه افزود: اصلی‌ترین اهداف ساخت این شهرک تخصصی ایجاد کارخانه‌های تولید مس کاتد و کنسانتره مس با توجه به پتانسیل‌های معدنی این استان بوده و در بخش‌های بعدی سایر صنایع می‌توانند محصولات معدنی را به محصولاتی با ارزش افزوده بالاتر تبدیل کنند تا رونق اقتصادی بالاتری برای کشور ایجادکرده باشند.

صادقی معتقداست تداوم سرمایه‌گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی می‌تواند جایگاه اقتصاد معدن را در تولید ناخالص ملی کشورمان ارتقاء دهد که در شرایط فعلی امتیازی است غیرقابل چشم پوشی و باید همه تلاش کنیم موانع از سرراه سرمایه‌گذاران این بخش کنار برود.

وی درباره اشتغالزایی معادن در کشور به خبرنگار ما گفت: معادن درصورتی که رونق داشته باشند بهترین گزینه برای ایجاد اشتغال پایدار هستند و ایران در منطقه دارای جایگاه ویژه‌ای در این بخش است و لازم است در زمینه استفاده بهینه از آن گام‌های موثرتری برداریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تاکید کرد: استان اردبیل با توجه به قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی چندین کشور همسایه می‌تواند با رونق صنایع معدنی خود آنچنان ارزش افزوده ایجاد کند که دستاوردهای اقتصادی آن سایر استان‌ها را هم متاثر می‌کند و مانع از مهاجرت بومیان منطقه به سایر استان‌ها خواهد بود.

وی در پایان اظهار کرد: تکمیل بخش‌های تولیدی این شهرک تخصصی معدنی می‌تواند محصولات و مواد اولیه مورد نیاز بسیاری از صنایع را در کشور مهیا کند تا زمینه صرفه‌جویی ارزی بالاتری برای کشور ایجاد کند از این رو امیدواریم دستاوردهای این شهرک به عنوان نمونه‌ و الگویی مناسب برای سایر استان‌های معدنی ایران باشد.

عناوین برگزیده