تاریخ: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۱۲
بازدید: ۳۰۴
کد خبر: ۶۴۹۲۷
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان:

اقتصاد دانش بنیان اقتصاد را رو به جلو می برد

می متالز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با اشاره به اینکه اگر بخواهیم اقتصاد را رو به جلو ببریم باید به بخش آی تی توجه کنیم، تصریح کرد: تبلیغ اقتصاد دانش بنیان در دستور کار اتاق بازرگانی اصفهان است و بر اساس یک توافق با شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، بزودی شاهد تشکیل یک مجتمع تخصصی اجرایی برای دانش بنیان‌ها خواهیم بود.
اقتصاد دانش بنیان اقتصاد را رو به جلو می برد

به گزارش می متالز، مسعود گلشیرازی در در مراسم افتتاحیه بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کامپیوتر و اتوماسیون اداری و دومین نمایشگاه تکنولوژی، نوآوری و استارتاپ‌ها گفت: انقلاب صنعتی چهارم هوش مصنوعی را به عنوان پارادایم خود معرفی کرده است و در همین زمینه اگر به گذشته نگاهی بیاندازیم متوجه می شویم که اقتصاد صنعتی ما به خاطر گذشتن از این وضعیت و تحقق مبانی پنج گانه دانش بنیان باید ظرفیت هایی را برای تاثیرگذاری ایجاد کند.

وی ادامه داد: فعالان بخش خصوصی تمام سعی خود را می کنند که ظرفیت های بالقوه را نگریسته و با توجه به ظرفیت های بالقوه صنعتی، دانشگاهی و اقتصاد مباحث دانش بنیان را مدنظر قرار دهند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان اقتصاد مقاومتی را اقتصاد درون زا، دانا محور و مردمی دانست و تاکید کرد: ساختار اقتصادی باید بر اساس دانش محور بودن برنامه ریزی شود زیرا نظام اقتصادی کشور نیاز دارد که خود را با اقتصاد روز دنیا و سیستم‌های مالی نوین منطبق کند و با علوم جدید آشنا باشد.

وی ادامه داد: توجه به استارتاپ ها و اتاق نسل دوم که اتاقی است که به جوانان دانش آموخته توجه زیادی می‌کند نیز یکی دیگر از اولویت‌های اتاق اصفهان است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: اقدامات مهمی در راستای تحقق اقتصاد دانش بنیان در سطح استان، انجام شده و ایجاد کریدورعلمی فناوری یکی از مهم‌ترین آن هاست که می‌تواند موجب رونق اقتصاد استان شود و وجود چنین نمایشگاه هایی می تواند به این موضوع کمک کند.

گلشیرازی با اعلام اینکه اقتصاد دانش بنیان و ارتباط صنعت و شرکت‌های دانش بنیان جزو مباحثی است که باید به آنها توجه شود گفت: اگر بخواهیم در حوزه فرهنگ که زیر ساخت اقتصادی کشور است پتانسیل جذب ایجاد کنیم باید آن را از طریق زیرساخت‌های اجتماعی و مبانی جدید اقتصادی پیگیری کنیم.

عناوین برگزیده