تاریخ: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۱۷
بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۶۴۹۳۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اشتغال 10 میلیون نفر در بخش صنعت و معدن

می متالز - وزیر صمت با بیان اینکه در حوزه صنعت و معدن کشور بالای 10 میلیون نفر شاغل داریم، گفت: صنعت، معدن و کشاورزی بخش مولد جامعه هستند و همه جای دنیا اگر این سه بخش فعال باشند، سایر بخش‌ها نیز فعال خواهند شد، وگرنه به سمت دلالی می‌روند.
اشتغال 10 میلیون نفر در بخش صنعت و معدن

به گزارش می متالز، رضا رحمانی ظهر امروز در مراسم آغاز به کار نیروهای جدید ایران ترانسفوی زنجان اظهار کرد: خوشبختانه استان زنجان در حوزه صنعت فعالیت خوبی داشته و کمترین مشکل را در این حوزه دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به همکاری بالای مدیران و مسوولان استان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از اتفاقات مثبتی که در استان رخ داده، جذب نیروهای جدید و اشتغالزایی در ایران ترانسفو است.

وی با اشاره به اینکه اشتغال جوانان باید اولویت‌دارترین موضوع در کشور باشد، تصریح کرد: امروز جوانان مشکل بیکاری دارند و در واقع امروز ایجاد یک شغل یک پروژه محسوب می‌شود.

رحمانی با بیان اینکه در حوزه صنعت و معدن کشور بالای 10 میلیون نفر شاغل داریم، اضافه کرد: صنعت، معدن و کشاورزی بخش مولد جامعه هستند و همه جای دنیا اگر این سه بخش فعال باشند، سایر بخش‌ها نیز فعال خواهند شد، وگرنه به سمت دلالی می‌روند.

وی همچنین بر جذب نیروهای بومی تأکید کرد و گفت:  گردش مالی شرکت‌ها نیز باید به منطقه‌ای برود که در آن قرار دارند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به محورهای هفت گانه وزارت صمت در سال جاری اضافه کرد: پنج مورد از این محورهای هفت‌گانه در ایران ترانسفوی زنجان عملیاتی شده است.

وی با تأکید بر اجرای طرح نهضت ساخت داخل در کشور که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز است، تصریح کرد: واقعا ساخت داخل راهکار حل مشکلات کشور است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در شرکت ایران ترانسفوی زنجان بیان کرد: باید این مسیر به صورت مستمر ادامه داشته باشد که در این راستا وزارت صمت نیز آمادگی کمک به شرکت در تأمین مواد اولیه وارداتی را دارد.

وی در ادامه به نام‌گذاری سال جاری به عنوان رونق تولید اشاره کرد و گفت: همه باید باور ملی داشته باشیم و در این راستا از ظرفیت نیروی جوان استفاده کنیم، همچنان که برنامه‌ها نیز باید با  تقویم و زمان‌بندی مشخص اجرایی شود.

رحمانی با اشاره به اینکه امروز یکی از مشکلات واحدهای تولیدی نقدینگی است، تصریح کرد: البته این موضوع مورد توجه مسوولان بوده و تأمین مالی را بسیار مورد اهمیت قرار داده‌ایم، هرچند که عموما به خاطر عدم تأمین نقدینگی دچار مشکل شده‌ایم و ظرفیت‌ها بلا استفاده مانده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر لزوم همکاری سیستم بانکی، صندوق‌های مالی و اعتباری بیان کرد: همچنین پس از تولید محصول باید به بازاریابی آن توجه ویژه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه امروز ما ظرفیت این را داریم که دو برابر ظرفیت فعلی یخچال یا تلویزیون تولید کنیم، گفت: همچنین در حوزه سایر لوازم خانگی و پوشاک نیز ظرفیت داریم، اما مشکل اکثر این واحدها تأمین نقدینگی است چون نظام بانکی به لحاظ ساختاری مشکل دارد.

رحمانی با اشاره به اینکه برای حل این مشکلات نیاز به یک نهضت داریم، همچنان که در سایر بخشها از جمله کشتیرانی اتفاق افتاده است، تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های موجود در بخش‌های مختلف استفاده کنیم و از تحریم‌ها هوشمندانه عبور کنیم.

عناوین برگزیده