تاریخ: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۲۳
بازدید: ۲۸۲
کد خبر: ۶۴۹۵۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در دومین روز سفر نمایندگان کشورهای خارجی به سیرجان :

آشنایی با ظرفیت های صنعتی و معدنی سیرجان

می متالز - سفرا و رایزنان اقتصادی 15 کشور جهان در ادامه سفر به سیرجان، امروز از کارخانه جهان فولاد و شرکت معدنی و صنعتی گهر زمین بازدید کردند.
آشنایی با ظرفیت های صنعتی و معدنی سیرجان

به گزارش می متالز، محمد محمود آبادی سرپرست فرمانداری سیرجان با اشاره به اینکه این شهرستان ظرفیت های فراوانی در بخش صنعت، معدن، گردشگری و صنایع دستی دارد گفت: در بازدید امروز، سفرا و رایزنان اقتصادی 15 کشور جهان از نزدیک با این ظرفیت ها آشنا شدند. وی افزود: دراین بازدید تاکید شد باب سرمایه گذاری مطمئن در همه بخش های اقتصادی استان کرمان و شهرستان سیرجان باز و تمام زیرساخت ها آماده است.
علی عباسلو مدیر عامل شرکت جهان فولاد سیرجان هم در این بازدید گفت: کارخانه جهان فولاد سیرجان تنها مرکز تولید فولاد کشور است که زنجیره تولید فولاد از استخراج سنگ آهن تا تبدیل آن به کنسانتره، گندله و شمش فولاد را یکجا متمرکز کرده است و هیچ بخشی از مواد معدنی به صورت ماده اولیه به خارج از کارخانه ارسال نمی شود.

وی از سرمایه گذاری ۵ هزار میلیارد تومانی در مجتمع فولاد سیرجان خبرداد و گفت: این مجموعه با استفاده از توان مهندسین داخلی راه اندازی شده و ظرفیت تولید یک میلیون و دویست هزار تن فولاد را در سال دارد. عباسلو گفت: تا کنون در این شرکت صنعتی و معدنی 2 هزار نفر مشغول به کار شده اند و با اجرای طرحهای توسعه، تا پایان سال 500 نفر دیگر نیز در این کارخانه جذب خواهند شد.
غلامحسین رحیمیان مدیر مجتمع معدن سنگ آهن گهر زمین سیرجان هم گفت: این شرکت دو کارخانه تولید کنسانتره آهن با مجموع تولید ۴ میلیون تن کنسانتره آهن در سال دارد و کارخانه سوم این مجموعه نیز با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد درحال ساخت است.
رحیمیان با اشاره به اینکه بومی سازی و تکیه بر توان داخل اولویت کاری این شرکت بزرگ معدنی است گفت: این رویکرد تاکنون بیش از ۲ هزار میلیارد ریال کاهش هزینه ها را برای کشور درپی داشته است. به گفته وی شرکت سنگ آهن گهر زمین معین اقتصادی شهرستان محروم منوجان است و در بخش های اقتصادی، کشاورزی، فرهنگی و آموزشی و همچنین مشاغل خانگی در این شهرستان سرمایه گذاری کرده است.
غلامرضا انصاری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه هم در حاشیه این بازدید گفت: برای صادرات محصولات تولیدی به بازارهای بین المللی کمک می کنیم و کمک می کنیم از خام فروشی جلوگیری شود.

شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی رونق تولید و اقتصاد را در این شهرستان نتیجه تلاش مهندسین و جوانان شهرستان دانست و گفت: استان کرمان و شهرستان سیرجان در مسیر پیشرفت و توسعه است و از سرمایه گذاران داخلی و خارجی دعوت می کنیم برای سرمایه گذاری مطمئن در بخش های صنعتی و معدنی و اقتصادی اقدام کنند.
سفرا و رایزنان اقتصادی 15 کشور جهان در سفر به سیرجان دیشب و صبح امروز از برخی توانمندی های اقتصادی این شهرستان دیدن کرده و ضمن شرکت در جشنواره گلیم و پسته، از روستای دارستان، مهد تولید گلیم شیریکی پیچ هم بازدید کردند.

عناوین برگزیده