تاریخ: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۱۰
بازدید: ۱۴۲
کد خبر: ۶۵۰۳۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

عمده صادرات فولاد مبارکه اصفهان به کشورهای همسایه و آسیای شرقی است

می متالز - مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: قطعا اعمال تحریم ها بر صنعت فولاد و دیگر بخش ها اثر گذاشته اما این تاثیرات به حداقل رسیده است.
عمده صادرات فولاد مبارکه اصفهان به کشورهای همسایه و آسیای شرقی است

به گزارش می متالز، حمیدرضا عظیمیان، گفت: برنامه ریزی ها و اقداماتی انجام شده تا تاثیرات تحریم ها به حداقل برسد و توانسته ایم با تحریم ها مقابله کنیم.

وی تصریح کرد: عمده مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان و شرکت های فولادی در داخل کشور تهیه می شود  و با اقدامات و برنامه ریزی های صورت گرفته، توانسته ایم مشکلات را حل کنیم.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان درخصوص حمایت دولت از صنعت فولاد گفت: دولت حمایت های لازم را ازا ین صنعت دارد و بخش زیادی از مشکلات این صنعت را برطرف کرده هر چند که فرآیندها زمان بر است اما درمجموع با انجام مذاکرات، جلسات و نامه نگاری ها، مشکلات برطرف شده است.

عظیمیان اظهار داشت: دولت باید نقش برنامه ریزی و نظارت خود را در بخش معادن و تامین مواد اولیه فولاد سازان اجرایی کند.

وی اضافه کرد: این موضوع باید به نحوی انجام گیرد که ابتدا نیاز داخلی برآورده شود و پس از آن باتوجه به سیاست های ارزی به میزانی که دولت درنظر می گیرد، صادرات انجام شود.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان افزود: این امر باید به صورت طولانی مدت برنامه ریزی شود نه اینکه تعرفه ای برای صادرات درنظر گرفته شود و عده ای به این تعرفه اعتراض کنند. باید سیاست های بلندمدت تعریف شده ای برنامه ریزی و اجرایی شود.

عظیمیان بیان کرد: عمده صادرات شرکت های تولیدکننده فولاد و فولاد مبارکه اصفهان به کشورهای همسایه و کشورهای آسیای شرقی است.

وی گفت: شرایط شرکت فولاد مبارکه اصفهان هم از نظر تولید و هم ازنظر فروش بهتر از سال گذشته بوده و در بخش هایی رشد 55 درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل وجود داشته است.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد