تاریخ: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۱۸
بازدید: ۲۴۲
کد خبر: ۶۵۰۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عزیزالله عصاری در پنل تخصصی تحریم ها و چالش ها عنوان کرد:

وثایق سنگین برای تامین منابع مالی در حوزه معدن مشکل آفرین است

می متالز - در بازار مالی یا همان بازار سرمایه نیز تسهیلات و پول برای پروژه هایی که قرار است توجیه اقتصادی داشته باشند دارای نرخ بالاست و پاسخگو نیست. وثایق سنگین و پیچیده است و برای گرفتن منابع مالی از بازار سرمایه دچار مشکل هستیم.
وثایق سنگین برای تامین منابع مالی در حوزه معدن مشکل آفرین است

به گزارش می متالز، عزیزالله عصاری مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در پنل تخصصی تحریم ها و چالش های تولید که ظهر امروز در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران کانمین برگزار شد، گفت: موضوع تحریم‌ها شاید اولین فاکتوری را که نشانه گرفته اقتصاد کشور بوده است. به این شکل که موانع زیادی ایجاد کردند و حتی اعتراف کردند که تا کنون چنین تحریم هایی ایجاد نشده بود.

وی با تاکید بر اهمیت  سیاست گذاری های اقتصادی کشورها، گفت: سیاستگذاری بخش عمده ای از اقتصاد توسط دولت انجام می‌شود. اکنون رونق تقاضا وجود ندارد و ۷ کشور موثر در اقتصاد جهان هم اقتصادشان رونقی ندارد و ما در این وضعیت چالش های خود را باید بررسی کنیم.

مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در ادامه گفت: امروز اگر در ۶ ماهه ۶ میلیون تن فولاد صادر شده یک افتخار در تنگناهای صادراتی است که بسیار ارزشمند است. بازار در شرایط سرمایه منابع مالی ارزان قیمت در دسترس نیست.

وی تصریح کرد: در بازار مالی یا همان بازار سرمایه نیز تسهیلات و پول برای پروژه هایی که قرار است توجیه اقتصادی داشته باشند دارای نرخ بالاست و پاسخگو نیست.

عصاری با اشاره به راه های تامین سرمایه گفت: وثایق سنگین و پیچیده است و برای گرفتن منابع مالی از بازار سرمایه دچار مشکل هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد: برای ایجاد تسهیلات ممکن است مجلس برخی قوانین را متوقف کند. اگر شرکت ها رتبه بندی شوند شرایط برای گرفتن وثایق تغییر می کند.

عناوین برگزیده