تاریخ: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۳۰
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۶۵۱۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
توسط بانک مرکزی:

شایعه اخذ مالیات از سود سپرده‌ بانکی تکذیب شد/ ملاک جدید محاسبه بدهی

می متالز - بانک مرکزی شایعه دریافت مالیات از سود سپرده‌های بانکی را تکذیب کرد و از برقراری ارتباط دو سامانه سمات و سامانه جامع مدیریت تضامین دولت و ملاک جدید محاسبه بدهی دولت خبر داد.
شایعه اخذ مالیات از سود سپرده‌ بانکی تکذیب شد/ ملاک جدید محاسبه بدهی

به گزارش می متالز، بانک مرکزی در واکنش به شایعه دریافت مالیات از سود سپرده‌های بانکی از قول عبدالناصر همتی اعلام کرد: هیچ‌گونه بحثی در دولت و سایر مراجع مهم تصمیم‌گیری اقتصادی مطرح نشده و​ برنامه‌ای برای اخذ مالیات از سود سپرده‌ها نیست.

براساس این گزارش ، ارتباط سامانه سمات بانک مرکزی و سامانه جامع مدیریت تضامین دولت هم برقرار شد که گامی برای ارتقاء شفافیت و انضباط مالی دولت محسوب می شود .

بانک مرکزی با همکاری سازمان برنامه و بودجه و به منظور احصاء اطلاعات بدهی‌های دولت ناشی از تضامین صادره و تحقق اهدافی از جمله ارتقاء شفافیت و انضباط مالی دولت با برقراری ارتباط بین سامانه سمات بانک مرکزی و سامانه جامع مدیریت تضامین دولت، امکان استعلام آخرین وضع و مانده بدهی ناشی از تضامین صادره توسط دولت را برای سازمان برنامه و بودجه فراهم کرد.

از این پس فقط اطلاعات تسهیلات و تعهدات استعلام شده از سامانه سمات بانک مرکزی،​ ملاک محاسبه بدهی دولت ناشی از تضامین صادره به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی بوده و مبنای صحت‌سنجی و اعتبار اصالت تضمین‌نامه‌های دولت نیز، شناسه یکتای صادره توسط سامانه جامع مدیریت تضامین دولت خواهد بود.

به این ترتیب دغدغه اطلاع نداشتن دقیق از میزان بدهی‌های دولت با همت و تلاش صورت گرفته در سازمان برنامه و بودجه کشور و بانک مرکزی و با تکیه بر دانش فنی و اطلاعاتی متخصصان داخلی، رفع شده و گام مهمی با تکمیل بانک‌های اطلاعاتی و ایجاد انضباط مالی و بودجه‌ای برداشته شد.
 

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده