تاریخ: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۴۳
بازدید: ۲۱۲
کد خبر: ۶۵۲۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
صنعت مس، معین اقتصادی شهر بابک شد

شناسایی ۱۰۰ واحد صنعتی نیمه‌ فعال کرمان

می متالز - جلسه مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید شهرستان شهربابک برگزار شد.
شناسایی ۱۰۰ واحد صنعتی نیمه‌ فعال کرمان

به گزارش می متالز، کرمان به لطف معادن بزرگ مس، سنگ آهن، کرومیت، زغال سنگ و... به بهشت معادن ایران معروف شده و این نعمت خدادادی به تمام و کمال به این استان رخ نموده است.
به موازات توسعه معادن و صنایع معدنی در این استان، مشکلاتی هم وجود دارد که از سوی مسوولان و نمایندگان شهرهای این استان در مجلس شورای اسلامی مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

انتظار از بزرگ‌ترین معدن مس ایران

به گفته استاندار کرمان با هماهنگی‌های انجام شده مقرر شد شرکت مس با تامین نیازهای خود از داخل استان در سالی که به نام رونق تولید نام‌گذاری شده، زمینه رونق واحدهای تولیدی نیمه‌فعال و غیرفعال را فراهم کند که این شرکت ۱۰۰ واحد نیمه‌فعال استان را شناسایی کرده و تا پایان سال، زمینه رونق تولید آنها مهیا خواهد شد.
محمدجواد فدائی در نشست مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید شهرستان شهربابک افزود: همچنین برای رونق تولید ۱۰ واحد از ۵۰ واحد غیرفعال شناسایی شده به‌وسیله شرکت مس در استان کرمان تا پایان سال و بقیه تا سال آینده برنامه‌ریزی شده است.
وی اظهار کرد: ۲ هزار هکتار کشت گلخانه‌ای در استان کرمان وجود دارد که این رقم در شهربابک ۵ هکتار اعلام شده و وضعیت مطلوبی است.
استاندار کرمان تصریح کرد: بر اساس مصوبه این نشست، سطح زیر کشت گلخانه در شهرستان شهربابک به ۵۰هکتار خواهد رسید.
وی افزود: مسئولان شهربابک در این نشست متعهد شدند تا خرداد سال آینده ۵۰ هکتار گلخانه را به بهره‌برداری برسانند و سازمان‌های ذی‌ربط موظف به همکاری هستند.
استاندار گفت: در یک ماه آینده باید مشکل اسناد گلخانه‌های منطقه بنیکه شهربابک برطرف شود.
فدائی به آلایندگی کارخانه ذوب مس خاتون‌آباد و طرح‌های در دست اجرا برای رفع این آلایندگی نیز اشاره و تصریح کرد: راه‌اندازی مرکز توسعه کسب و کار شهرستان شهربابک بی‌شک نقش مهمی در تحولات توسعه‌ای این منطقه ایفا می‌کند.
وی اظهار کرد: تا پایان آبان امسال ۱۲ کیلومتر از جاده شهربابک به هرات به بهره‌برداری می‌رسد، همچنین فرماندار با کمک قوه قضاییه معارض موجود در این محور را برطرف کند تا بقیه مسیر تا پایان سال بهره‌برداری شود.
استاندار کرمان از اینکه برخی مشکلات و موانع حتی تا سال‌ها برطرف نمی‌شوند، اظهار تاسف کرد.

 

تحقق ۶۰ درصد مصوبه‌های پیشین

فرماندار شهربابک گفت: ۶۰ درصد مصوبه‌‌های نشست رفع موانع تولید سفر پیشین استاندار کرمان به این شهرستان عملی و محقق شده است. سعید قائینی افزود: نشست چند ماه پیش باعث رفع موانع تولید برخی مصوبه‌ها شده که بیش از ۶۰ درصد آنها اجرایی شده است. اجرایی نشدن تعدادی از آنها به دلیل ابهام‌های قانونی در این زمینه بوده که زمان را طولانی کرده است.
وی با بیان اینکه شهربابک با توجه به وجود معادن و منابع موجود از شهرستان‌های برخوردار استان است تصریح کرد: برخی اقدامات باید در راستای توسعه این شهرستان به سرانجام برسند و برخی دیگر نیز باید آغاز شوند.وی گفت: نشست رفع موانع تولید سفر پیشین استاندار کرمان به شهربابک ۱۳ مصوبه داشت که نخستین آنها شناسایی انتظارات صنایع و معادن کوچک این شهرستان در زمینه صنعت مس بود.
فرماندار شهربابک ادامه داد: رفع مشکلات گلخانه‌داران شهرستان شهربابک نیز دیگر مصوبه نشست پیشین رفع موانع تولید شهربابک بود که اکنون این مشکلات برطرف شده یا در شرف رفع شدن است.
وی بیان کرد: عارضه‌یابی واحدهای صنعتی و کشاورزی انجام شده و مشکلات ۱۰۰ واحد نیز شناسایی شده و در حال رفع است.
قائینی به تشکیل کارگروه رفع آلایندگی کارخانه خاتون‌آباد به عنوان یکی از مصوبه‌های نشست سفر پیشین استاندار کرمان به شهربابک اشاره کرد و گفت: طرح‌های تکمیلی مس خاتون‌آباد در دست اجراست.
وی بیان کرد: در نشست پیشین رفع موانع تولید شهربابک، مصوب شد مجتمع مس شهربابک به عنوان معین اقتصادی این شهرستان مسئولیت ۳ ساله خود را در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و طرح جامع گردشگری این شهرستان انجام دهد. فرماندار شهربابک تاکید کرد: ۶ مصوبه نشست پیشین رفع موانع تولید شهربابک مربوط به مجتمع مس شهربابک، یکی مربوط به فرمانداری و بقیه مربوط به سایر سازمان‌های اجرایی استانی است. وی با بیان اینکه اگر خدمات به سرمایه‌گذاران ارائه نشود روند توسعه کند خواهد شد افزود: زیرساخت‌ها باید برای سرمایه‌گذاری فراهم باشد.

 

کارنامه درخشان اهالی شهربابک

امام جمعه شهربابک نیز مردم این شهرستان را متدین، دیندار، سختکوش و قانع معرفی کرد و گفت: این مردم همواره در همه عرصه‌های دفاع مقدس و سازندگی، به دولت و نظام کمک کرده‌اند و پیشینه درخشانی در کارنامه خود دارند.
حجت‌الاسلام علی اصغر انصاریان از مسئولان خواست بیشتر به این شهرستان سفر کنند، سپس به ۱۹ دی به عنوان روز شهربابک اشاره و از مسئولان و استاندار برای شرکت در جلسه‌ای به این مناسب دعوت کرد.
وی اظهار کرد: نمایشگاه اقتصادی شهربابک و دستاوردهای اقتصاد مقاومتی نیز در روز شهربابک در این شهرستان گشایش خواهد یافت. امام جمعه شهر بابک تاکید کرد: همدلی موجود بین مسئولان، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌‌های مسئولان این شهرستان است، به طوری که همواره در کنار هم برای توسعه این شهرستان تلاش می‌کنند. برخی مشکلات صنایع و رونق تولید صنایع شهرستان شهربابک در این نشست با حضور استاندار، مدیران کل استان و برخی مدیران شهرستانی بررسی و برطرف شد.

عناوین برگزیده