تاریخ: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۱۶
بازدید: ۲۳۰
کد خبر: ۶۵۴۸۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نائب رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان:

بهره‌وری مواد معدنی سمنان در حد شعار باقی مانده است

می متالز - نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: رفع مشکلات زیرساختی و بهره‌وری مواد معدنی برای رونق تولید در استان در حد شعار باقی ماده است.
بهره‌وری مواد معدنی سمنان در حد شعار باقی مانده است

به گزارش می متالز، حمید علوی افزود: با رونق بخش معدن می توان تعداد زیادی شغل در استان سمنان ایجاد کرد، اما به دلایل مختلف تاکنون این ظرفیت مهم اقتصادی شکوفا نشده است.

وی خاطر نشان کرد: مسوولان در سال‌های گذشته در ارتباط با اهمیت معادن در استان مطالب قابل توجهی را بیان کردند اما در عمل زمینه‌های توسعه این بخش مغفول مانده است.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: نمی‌توان در حمایت از بخش معدن و صنایع در سمنان شعاری صحبت کرد، با رفع مشکلات زیرساختی آمار بیکاری در استان کاهش می‌یابد.

علوی تصریح کرد: کمتر از ۶ هزار نفر در بخش معدن سمنان فعالیت دارند در حالی که اگر مشکلات زیرساختی در این بخش از اقتصاد استان برطرف شود می توان فرصت های شغل قابل توجهی در منطقه ایجاد کرد.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های معدنی شرق استان سمنان بی‌نظیر است و با رفع معضل کم‌آبی و اجرای طرح‌های فراگیر و توسعه‌ای می توان برای رفع چالش بیکاری در این مطقه گره‌گشایی کرد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان گفت: کم‌آبی، نبود جاده دسترسی، فرسودگی ماشین آلات برای معدنکاوی و معدنکاری از جمله موانع شکوفایی معادن استان است.

بیش از ۴۲ نوع ماده معدنی از معادن سمنان استخراج می‌شود. این استان از لحاظ استخراج مواد معدنی رتبه ششم و در شاخص تعداد معادن رتبه پنجم کشور را دارد.

۴۰ درصد گچ، ۶۰ درصد نمک، ۹۵ درصد سلستین، ۹۵ درصد زئولیت، ۴۰ درصد سولفات سدیم، ۱۵ درصد زغال سنگ و ۲۰ درصد کرومیت کشور در استان سمنان تولید می‌شود.

عناوین برگزیده