تاریخ: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۴۶
بازدید: ۹۶
کد خبر: ۶۶۰۲۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

واردات کشور به میزان ۱۰ میلیارد دلار کاهش می‌یابد

می متالز - سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از برنامه‌های محوری وزارت صنعت، معدن و تجارت کاهش واردات به میزان ۱۰ میلیارد دلار است که باید با داخلی‌سازی تا سال ۱۴۰۰ محقق شود.
واردات کشور به میزان ۱۰ میلیارد دلار کاهش می‌یابد

به گزارش می متالز، مهدی صادقی نیارکی در حاشیه افتتاح یک خط تولید شامپو و مایع دستشویی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهر صنعتی البرز افزود: این واردات شامل مواد اولیه، قطعات و بخشی از محصولات نهایی است که در صورت داخلی‌‌سازی از خروج ارز و کاهش صادرات کشور جلوگیری خواهد کرد.

وی اضافه کرد: سیاست محوری دولت، افزایش ضریب خود‌اتکایی در کشور و توسعه صادرات غیر نفتی است و در این راستا نگاه وزارت «صمت» بر توان داخل بوده که منبعث از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و رویکرد صادرات محوری و برونگرایی است. صادقی نیارکی با بیان اینکه برنامه محوری سال ۹۸ که مزین به رونق تولید بوده، پروژه نهضت ساخت داخل است، افزود: این طرح با پارادایم فکری همه سیاست‌گذاران کشور در دولت و حاکمیت شکل گرفته و به‌صورت جدی در شقوق مختلف پیگیری می‌شود. وی با بیان اینکه ایران در چهارراه دنیا قرار گرفته است، افزود: بخش عمده‌ای از کالاها می‌توانند از گذرگاه ایران با درصد قیمت تمام شده بسیار پایین‌تر به جنوب و شمال دنیا منتقل شوند و باید سرمایه‌گذاران به این امتیازات توجه کنند.

عناوین برگزیده
ریل نجات صنعت
با حضور کارشناسان بررسی شد: دولت چهاردهم چه سیاستی را در حوزه صنعت باید در پیش بگیرد؟

ریل نجات صنعت