تاریخ: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۳۸
بازدید: ۲۳۴
کد خبر: ۶۶۱۳۸
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس مطرح کرد؛

وضعیت بحرانی راه آهن استان کرمان در انتظار گوشه چشم وزیر راه/ لزوم بازسازی سریع نقاط بحرانی درخطوط ریلی استان

می متالز - نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: مشکلات متعدد وضعیت قطارها و خطوط ریلی استان کرمان به اطلاع وزیر راه رسیده است از این رو انتظار می رود هر چه سریعتر، مطالبه به حق مردم کرمان در خصوص حمل و نقل ریلی به صورت جدی پیگیری شود.
وضعیت بحرانی راه آهن استان کرمان در انتظار گوشه چشم وزیر راه/ لزوم بازسازی سریع نقاط بحرانی درخطوط ریلی استان

به گزارش می متالز، پیش از ظهر امروز نشست بررسی کیفیت و رفع مشکلات قطارهای مسافربری با حضور نمایندگان مجلس و برخی مسئولان استان برگزار شد.

در این نشست محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس جوپار ضمن انتقاد از وضعیت موجود خدمات ریلی در استان کرمان، اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی حمل و نقل ریلی در استان، کیفیت قطارهای مسافربری است که شهروندان از آن گلایه دارند همچنین در استان عدم تناسب بین میزان تقاضا و ارائه خدمات حمل و نقل ریلی وجود دارد.

وی افزود: با توجه به افزایش قیمت بلیت هواپیما و سوانح جاده ای، تقاضای مردم برای استفاده از قطار افزایش یافته از این رو باید تعداد قطارهای ترددی کرمان به سمت تهران، مشهد و جنوب کشور افزایش یابد در عین حال کیفیت نیز بالا رود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس یادآور شد: کیفیت و عدم استاندارد مناسب خطوط ریلی مسیر کرمان - یزد مشکل ساز است اگرچه بخشی از خطوط بازسازی شده اما نیازمند اهتمام جدی مسئولان است تا نقاط بحرانی سریعا بازسازی شوند.

پورابراهیمی ادامه داد: در طول سال های گذشته به طور متوسط هشت کیلومتر از خطوط ریلی استان بازسازی شده که قابل قبول نیست، در حال حاضر حدود 40 کیلومتر خط بحرانی در منطقه سیریز مسیر کرمان به یزد وجود دارد که باید در اولویت بازسازی خطوط ریلی قرار گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خاطرنشان کرد:موضوعات مذکور طی جلسات متعددی به اطلاع وزیر راه و راه آهن جمهوری اسلامی رسیده است از این رو انتظار می رود هر چه سریعتر، مطالبه به حق مردم کرمان در خصوص حمل و نقل ریلی به صورت جدی پیگیری شود.

عناوین برگزیده