تاریخ: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۴۶
بازدید: ۲۲۹
کد خبر: ۶۶۶۹۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

یک بانک دولتی، صورت‌های مالی خود را تکذیب کرد!

می متالز - مدیریت بانک کشاورزی در هفته‌های اخیر به‌ خاطر عدم اجرای تعهداتش در ماجرای «کارخانه آذرآب و حقوق کارکنان این شرکت» در راس خبر‌ها بود.
یک بانک دولتی، صورت‌های مالی خود را تکذیب کرد!

به گزارش می متالز، بانک کشاورزی که روز گذشته سند امضا شده توسط مدیرعامل و هیات‌مدیره مبنی بر پرداخت پاداش نجومی به مدیران ارشد خود در رسانه‌ها به‌صورت گسترده منتشر شد، در اقدامی عجیب و بیانیه‌ای شدیداللحن، ضمن تکذیب اصالت سند مذکور، ماجرا را یک غلط تایپی دانست و به گفته مدیر حقوقی این بانک، رقم واقعی پاداش مذکور حدود ۶۰۰ میلیون تومان است!

بر اساس صورت‌های مالی بانک کشاورزی که امضای مدیرعامل و هیات مدیره و مهر سازمان حسابرسی هم دارد، میزان زیان انباشته این بانک در پایان سال گذشته با رشدی ۴۳ درصدی به ۸ هزار و ۳۴۳ میلیارد تومان افزایش یافته و در صورت تداوم این شرایط، شاخص فوق از رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان هم خواهد گذشت؟! اما حقوق، مزایا و پاداش (و لو در اندازه‌ای که کیخسروی، رئیس اداره حقوقی بانک کشاورزی اعلام کرده) برای مدیرعامل و هیات مدیره‌ای که صورت‌های مالی خود را با اغلاط تایپی منتشر می‌کنند و به‌جای عذرخواهی از افکار عمومی به تهدید رسانه‌ها می‌پردازد و سند امضا شده خود را در روز روشن انکار می‌کنند، جای بسی تامل دارد.

یادآور می‌شود مدیریت بانک کشاورزی در هفته‌های اخیر به‌خاطر عدم اجرای تعهداتش در ماجرای «کارخانه آذرآب و حقوق کارکنان این شرکت» در راس خبر‌ها بود و در چنین شرایطی حمایت وزیر جهاد کشاورزی، وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی از روح‌اله خدارحمی (مدیرعامل بانک کشاورزی) جای سوال جدی دارد.

عناوین برگزیده