تاریخ: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۵۸
بازدید: ۳۲۴
کد خبر: ۶۶۷۴۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مفتح مطرح کرد

ترمیم دریافتی بازنشستگان با همسان‌سازی حقوق

می متالز - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسابات مجلس تاکید کرد: دولت هرچه سریعتر اقدامات لازم برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را انجام دهد.
ترمیم دریافتی بازنشستگان با همسان‌سازی حقوق

به گزارش می متالز، محمدمهدی مفتح عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، گفت: حقوق شاغلان در سال‌های اخیر به دلیل نرخ تورم افزایش پیدا کرد و این رشد حقوقی، اختلاف دریافتی بازنشستگان جدید و افرادی که حدود 10 سال پیش بازنشسته شدند را رقم زد درحالیکه این دو فرد از نظر تحصیلات و پست اداری در یک جایگاه قرار دارند. برای رفع این تفاوت فاحش در برنامه ششم توسعه مقرر شد؛ حقوق بازنشستگان و شاغلان همسان‌سازی شود.

 

دولت باید ظرف 5 سال حقوق بازنشستگان را افزایش دهد

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس برنامه ششم توسعه دولت مکلف است ظرف مدت 5 سال حقوق بازنسشتگان را معادل 90 درصد، حقوق شاغلان همسان آنها افزایش دهد به گونه‌ای که در پایان برنامه ششم توسعه حقوق بازنشستگان و شاغلانی که از نظر تحصیلات و پست اداری هم رتبه هستند، حداکثر 10 درصد با یکدیگر تفاوت داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسابات مجلس با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته مجلس در قانون برنامه توسعه، ردیف بودجه موردنیاز برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را تعریف و پیش بینی کرده است، اظهار کرد: امیدواریم دولت هرچه سریع‌تر خواسته به حق بازنشستگان را اجرایی کند.

عناوین برگزیده