تاریخ: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۴۹
بازدید: ۲۶۲
کد خبر: ۶۶۹۰۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

وزیر صنعت: ایمیدرو در ‌معادن یزد سرمایه‌گذاری می‌کند/ سرمایه‌گذاری ۵ هزار میلیارد تومانی در پروژه‌های نیمه تمام ‌

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ۳۲۰۰ واحد صنعتی فعال در یزد وجود دارد گفت: ۴۲۰ نوع کالا از یزد به خارج کشور صادر می‌شود.
وزیر صنعت: ایمیدرو در ‌معادن یزد سرمایه‌گذاری می‌کند/ سرمایه‌گذاری ۵ هزار میلیارد تومانی در پروژه‌های نیمه تمام ‌

به گزارش می متالز، رضا رحمانی دقایقی قبل در آیین افتتاحیه پروژه‌های شهرستان مهریز که به صورت همزمان و ویدئو کنفرانسی برگزار شد اظهار داشت: استان یزد بیش از سه هزار و 200 واحد صنعتی دارد که در این واحدها، بیش از 800 نوع کالا تولید می‌شود.

وی در ارتباط با کالاهای صادراتی استان یزد گفت: از کل 800 قلم کالایی که در استان یزد تولید می‌شود، 420 قلم از این کالاها صادراتی است و به بیش از 90 کشور جهان صادر می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در حال حاضر استان یزد رتبه اول تولید سنگ آهن، رتبه اول ذخایر سرب و روی و رتبه اول جواز تاسیس‌های صنعتی را دارد که نشان از اقبال مردم و مسئولین به توسعه صنعتی این استان است.

رحمانی افزود: برای پروژه‌های نیمه تمام استان بیش از 5 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده که در آینده به بهره‌برداری می‌رسد و قطعا این پروژه‌ها نقش مهمی در توسعه صنعتی یزد دارند.

وی ادامه داد: سه مورد تفاهم‌نامه از طرف ایمیدرو در حوزه معادن در خصوص ایجاد زیرساخت‌ها و به ویژه طرحی که برای احیای معادن کوچک در نظر گرفته شده که بتوان زمینه توسعه هرچه بیشتر در این استان را فراهم کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه 80 واحد پایگاهی در شهرستان‌های محروم و کمتر توسعه یافته استان ایجاد می‌شود گفت: امروز 14 مورد پروژه با دستور رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد که بخشی از آن در حوزه زیرساخت‌ها است.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد