تاریخ: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۵:۳۳
بازدید: ۲۳۰
کد خبر: ۶۷۱۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

فروش بالای پراید ناشی از عدم توان اقتصادی کم‌درآمدها است/تولید متنوع خودرو بدون برندسازی یک روش چینی است

می متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس با بیان اینکه برندسازی در صنعت خودرو جز ضروریات توسعه در این صنعت مولد است،گفت: برندسازی بر ایجاد تنوع تولید در صنعت خودرو سازی تقدم دارد.
فروش بالای پراید ناشی از عدم توان اقتصادی کم‌درآمدها است/تولید متنوع خودرو بدون برندسازی یک روش چینی است

به گزارش می متالز، ولی ملکی درباره تنوع تولید در صنعت خودرو درکشور، گفت: تنوع تولید نباید در صنعت خودرو خلاصه در تغییرات ظاهری خودرو شود،بنابراین اگرخودروسازی کشور،خودروهای متنوع را وارد بازار مصرفی کنند این قبیل خودروها باید با رعایت استانداردهای تولید تبدیل به برند شوند تا در بازار خودرو ماندگار شوند.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با تولید خودروهای متنوع در بازار امکان دارد، انگیزه خرید  برای  برخی از مصرف کنندگان در بازار  ایجاد شود،اما عمده مصرف کنندگان خودروهایی را انتخاب می کنند که علاوه بر تنوع در تولید  از نظر کیفی نیز برند  کیفی دارند و همسو با استانداردهای به روز حرکت میکنند.

 

تولید متنوع خودرو بدون نگاه برندسازی یک روش چینی است

وی ادامه داد: تولید متنوع خودرو بدون نگاه برندسازی یک روش چینی است  زیرا برخی خودروهای چینی را مشاهده می کنیم که  روزبه روز با انواع  امکانات متنوع با تغییرات جزیی بدنه ای دربازار بفروش می رود.

ملکی افزود: بنده به خودرو سازان پیشنهاد می کنم، بیش از این که به تغییرات ظاهری خودرو بپردازند با افزایش کیفیت و تولید انبوه قیمت خودرو را کاهش دهند، تا در این راستا صنعت خودرو سازی ما به سمت پایداری حرکت کند، البته در نظر گرفتن امکانات برای خودرو نیز اصلی جدانشدنی در صنعت خودرو است.

 

فروش بالای پراید ناشی از عدم توان اقتصادی کم درآمدها است

وی ادامه داد: پراید متعلق به دهک های  اقتصادی پایین جامعه است و اگر میزان فروش پراید در کشور بالااست تنها برای قدرت پایین خرید طبقه اقتصادی ضعیف جامعه است.

وی ادامه داد: خودرویی که امکانات مناسب و کیفیت  بهینه ای داشته  باشد نمی توانداز نظر قیمتی با پراید در توازن قرار بگیرد و این در حالی است که هر خودرویی طبق  امکاناتی که دارد ، قیمت  تمام شده اش تعیین می شود و بطور مثال ما هرکاری کنیم، سمند به قیمت پراید وارد بازار  نمی شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ،یادآورشد: شهروندان  باید مابه التفاوت کیفی شدن خودرو را پرداخت کنند زیرا ما زمانی در کشور پیکان تولید می کردیم، اما زمانی که پراید جایگزین پیکان شد، شهروندان مابه التفاوت آن   را پرداخت کردند.

ملکی افزود: باید قدرت توان خرید شهروندان افزایش یابد تا بتوان تولید و اشتغال را درکشور توسعه داد، زیرا اگر تسهیلات هم در زمینه خرید خودرو بدون بهره در اختیار شهروندان  گذاشته شود، اما مصرف کننده قدرت اقتصادی  نداشته باشد، مسلم است که حتی  نمی تواند اصل وام را بدون بهره پرداخت کند.

وی در ادامه یادآور شد: قانون عرضه و تقاضا در صنعت خودرو را باید  به مانند دیگرکشورها  در بازار اقتصادی رعایت کنیم و یکی از مشکلات  ما نقدینگی ماست که باید  برطرف شود تا حمایت از تولید و اشتغال  به نحو اصولی  عملیاتی شود.

عناوین برگزیده