تاریخ: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۵۵
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۶۷۲۹۷
سرویس خبر : محیط زیست

امیر سیاری: تغییرات اقلیمی را باید بپذیریم

می متالز - سرویس شهرستان ها: ‌معاون هماهنگ کننده فرمانده ارتش جمهوری اسلامی با بیان این که تغییرات اقلیمی را باید بپذیریم، افزود: عدم تجاوز به رودخانه‌ها و آزادسازی حریم رودخانه‌ها از درس آموخته‌های سیل اخیر است.
امیر سیاری: تغییرات اقلیمی را باید بپذیریم

 

به گزارش می متالز، امیر حبیب‌ الله سیاری در «همایش ملی سیلاب ۹۸ -۹۷ اگر تکرار شود» در مرکز همایش‌های بین‌المللی گیت بوستان اهواز، گفت: با توجه به شرایط جغرافیایی کشور و فراوانی بلایای طبیعی درس آموخته‌هایی از طبیعت داریم و باید تغییرات اقلیمی، بارش‌های تند و سیل‌ آسا و وقوع سیلاب را بپذیریم و وضع رودخانه‌های خود و روند تغییرات آنها را بشناسیم.

وی با تأکید بر تجهیز و آمادگی سازمان‌های مرتبط با مدیریت بحران، افزود: سازمان‌های ذیربط و مجموعه شورای بحران باید یاد بگیرند که ساختار جامع و کامل برای مقابله و مدیریت بحران داشته باشند و سازمان‌های مرتبط با بحران باید از نظر اعتباری تقویت شوند و اقداماتی انجام دهند که به هیچ وجه غافلگیر نشوند. ‌معاون هماهنگ کننده فرمانده ارتش تأکید کرد: در این سیل همه آموختیم که به حریم رودخانه‌ها تجاوز نکنیم و مسیر رودخانه‌ها را آزاد کنیم و در مسیر رودخانه‌ها خانه سازی نکنیم، به طور نمونه در شیراز در مسیر رودخانه خشک ساخت و ساز شده بود.
سیاری افزود: همه آحاد ملت باید برای آمادگی در مقابل سیل آموزش ببینند و همچنین به تجربه مردم در زیستگاه خود باید توجه شود. صبر و حوصله متناسب با بحران را باید در خودمان تقویت و احترام متقابل را حفظ کنیم زیرا در بحران‌ها با مردم آسیب دیده مواجه هستیم. فرمانده قرارگاه ذوالفقار ارتش در سیل اخیر خوزستان،گفت: هشت هزار نفر از نیروهای ارتش در سیل اخیر در خوزستان همکاری کردند و ۹۶ روستا با کمک ارتش تخلیه شدند. سیاری، مردم یاری را بعد دیگری از مسوولیت‌های ارتش دانست و افزود: ارتش در زلزله‌های کشور، سیل و سقوط هواپیما نقش خود را ایفا کرده است و افتخار می‌کند که گامی مثبت برای کمک به مردم بردارد به ویژه برای مردم خوزستان که سابقه مقاومت هشت ساله در جنگ دارند.

عناوین برگزیده
ریل نجات صنعت
با حضور کارشناسان بررسی شد: دولت چهاردهم چه سیاستی را در حوزه صنعت باید در پیش بگیرد؟

ریل نجات صنعت