تاریخ: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۳۷
بازدید: ۳۵۴
کد خبر: ۶۷۳۶۴
سرویس خبر : متالورژی و مواد

ظرفیت تولید آجر نسوز چهارمحال و بختیاری به ۲۸ هزار تن رسید

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، ظرفیت تولید آجر نسوز این استان در سال جاری را ۲۸هزار تن عنوان کرد و گفت: ایران در تولید این محصول ویژه صنعتی به خودکفایی رسیده است.
ظرفیت تولید آجر نسوز چهارمحال و بختیاری به ۲۸ هزار تن رسید

به گزارش می متالز، سجاد رستمی اظهار داشت: کارخانه آجرنسوز سفید دشت با ظرفیت اسمی ۳۰ هزار تن فعال شد که اکنون  تولید سالیانه  ۲۸ هزار تن آجر نسوزی در حال محقق شدن است.

به گفته وی، با تولید این محصول و تامین نیاز کشور، سالانه ۳۰ میلیون یورو صرفه جویی ارزی برای کشور به همراه دارد و با برنامه‌ریزی انجام شده این محصول به کشورهای عراق، ترکیه و جمهوری آذربایجان صادر می‌شود.

رستمی تصریح کرد: پیش از این، آجر نسوز مورد نیاز از کشورهای اتریش و آلمان وارد می شد، که با تدبیر دولت هم‌ اینک تمام نیاز به این محصول در داخل کشور تأمین و حتی صادرات می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، آتش خوردگی شیمیایی و مقاومت در برابر حرارت را مهمترین ویژگی آجر نسوز این استان عنوان کرد ، که سبب شده صنایع فولاد کشور از محصولات داخلی استفاده کند.

وی تاکید کرد:  کارخانه آجر نسوز سفید دشت، با  تولید انواع اجرام و فرآورده‌های نسوز امسال موفق به تولید آجرهای منیزیت - کربنی مصرفی پاتیل ها، کوره‌های قوس الکتریک و کنورتورهای ذوب آهن شده است.
رستمی، با اشاره به اینکه تولیدات منیزیت – کربنی این کارخانه تا ۱۵ سال نیاز صنایع فولادی را تامین می کند و قابل رقابت با نمونه اروپایی است، گفت: صنایع فولاد کشور، مس، سرب و روی از محصولات این کارخانه بهره مندند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در ایران ۵ کارخانه آجر نسوز شامل چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، اصفهان، تبریز و یزد فعال است که آجر نسوز سفیددشت در خاورمیانه جایگاه نخست را از لحاظ کیفی و کمی به خود اختصاص داده است.
شرکت فرآورده های نسوز مهرگداز سفیددشت  سال ۱۳۸۳ در شهرک صنعتی منطقه سفید دشت  بروجن در ۴۰ کیلومتری  مرکز چهارمحال و بختیاری فعال شد.

عناوین برگزیده