تاریخ: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۱۵
بازدید: ۲۱۹
کد خبر: ۶۷۴۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازارهای آسیایی در مدار مثبت، اروپایی ها در مدار منفی

می متالز - بازارهای آسیایی آخرین روز معاملاتی را در مدار مثبت به پایان رساندند در حالی که کاخ سفید در اعلامیه ای جدید توافق این کشور با چین در آینده ای نزدیک را به طور رسمی اعلام کرد.
بازارهای آسیایی در مدار مثبت، اروپایی ها در مدار منفی

به گزارش می متالز، امید به تعلیق تعرفه های وارداتی و صادراتی میان آمریکا و چین در پی توافق ضمنی میان این دو کشور موجب شد بازارهای آسیایی در آخرین ساعات معاملاتی با روند افزایشی شاخص ها همراه شوند.

این در حالی است که، تحلیل گران همچنان معتقدند که اعتماد سرمایه گذاران به بازارها هنوز پس از انتشار آمار ضعیف اقتصادی چین در مرحله ضعیفی قرار دارد.

چین در آخرین آمار اقتصادی خود اعلام داشت که میزان فروش خودرو در این کشور در ماه اکتبر با کاهش  ۰.۶ درصدی همراه بوده است و میزان فروش در مراکز خرید با کمترین سطح نسبت به ۱۶ ساله اخیر همراه بوده است. میزان رشد سرمایه گذاران در ماه اکتبر در این کشور نیز در کمترین سطح تاریخ بوده است.

بر این اساس، کاخ سفید دیروز در اعلامیه ای رسمی اظهار داشت: توافق تجاری با پکن نزدیک است و این مساله می تواند موجب افزایش توان اقتصادی هر دو کشور باشد.

به این ترتیب، در بازارهای آسیایی، شاخص آسیا پاسفیک با رشد ۰.۶ درصدی همراه شد و نیکی ژاپن نیز ۰.۷ درصد مثبت شد در حالی که شاخص اس اند پی استرالیا نیز رشد ۰.۸ درصدی را از خود به جای گذاشت.

شاخص بلوچیپ در چین نیز رشد ۰.۰۶ درصدی را از آن خود کرد.

در بازار آمریکا نیز، شاخص آتی داوجونز با رشد ۰.۰۱ درصدی رو به رو شد و نزدک افت ۰.۰۴ درصدی را شاهد بود.

در بازارهای اروپایی، انتشار آمار اقتصادی آلمان و رشد ۰.۱ درصدی اقتصاد این کشور در چهار ماهه سوم سال موجب افت شدید شاخص ها در این منطقه شد.

در بازارهای این منطقه، شاخص یورواستاکس کاهش ۰.۲ درصدی را به ثبت رساند، شاخص فوتسی لندن ۰.۸ درصد منفی شد و شاخص داکس آلمان نیز ۰.۳ درصد کاهش داشت . کک فرانسه نیز در این میان با افت ۰.۱ درصدی همراه شد.

اما در بازارهای کالایی، قیمت نفت خام آمریکا با رشد ۰.۴ درصدی به هر بشکه ۵۷ دلار رسید و قیمت نفت برنت نیز با رشد ۰.۴ درصدی هر بشکه ۶۲ دلار و ۵۶ سنت معامله شد.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده