تاریخ: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۱۰
بازدید: ۲۲۸
کد خبر: ۶۷۵۳۴
سرویس خبر : محیط زیست
تهدید شریان های حیاتی زیست بوم های کشور

توسعه معادن، کمبود امکانات و تجهیزات مهمترین چالش مناطق حفاظت شده اصفهان

می متالز - توسعه معادن در کنار کمبود امکانات و تجهیزات مهمترین چالش مناطق حفاظت شده استان اصفهان است.
توسعه معادن، کمبود امکانات و تجهیزات مهمترین چالش مناطق حفاظت شده اصفهان

به گزارش می متالز، سرپرست معاونت نظارت و پایش اداره‌ کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: مناطق حفاظت شده از شـریان های حیاتی زیست بوم های کشور و جزو سرمایه‌های زیست محیط، اجتماعی و اقتصادی، در سال های اخیر با چالش‌های متعددی روبرو شده‌اند که با فلسـفه وجـودی آن در تضاد و تعارض است.
حسین اکبری افزود: راهسازی، اسـتخراج معـادن، کشاورزی، دامپروری، شکار و بهره برداری های بی‌رویه، خشکسالی، کمبود امکانات، تغییرات اقلیمی، کمبود محیط بان، فرسایش بادی و کم‌توجهی ها به عنوان تهدید، نفس عرصه‌های طبیعی را به شماره انداخته است.
وی با اشاره به فعالیت 190 محیط‌ بان در 32 پاسگاه درمناطق حفاظت شده و شکار ممنوع و آزاد استان اصفهان گفت: دست کم 45 پاسگاه محیط‌بانی، 80 نفر نیروی محیط بان، ۲۵ خودرو کمک‌دار و مجهز و ۶۰ موتورسیکلت دیگر نیاز است.
دراستان اصفهان، بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع وجود دارد که از این وسعت یک میلیون و 700 هزار هکتار مناطق چهارگانه حفاظت شده و بیش از 600 هزار هکتار آن مناطق شکار ممنوع و زیست بوم‌های آبی است.
استان اصفهان دارای یک اثر طبیعی ملی، دو پارک ملی، پنج پناهگاه حیات وحش، چهار منطقه حفاظت شده، 11 منطقه شکار ممنوع و یک تالاب بین‌المللی است.
از طرفی اصفهان به عنوان یکی از استان ها با ظرفیت بالای معدنی در کشور با حدود 840 معدن در حال بهره برداری است.

عناوین برگزیده
ریل نجات صنعت
با حضور کارشناسان بررسی شد: دولت چهاردهم چه سیاستی را در حوزه صنعت باید در پیش بگیرد؟

ریل نجات صنعت