تاریخ: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۴۸
بازدید: ۱۵۱
کد خبر: ۶۷۶۴۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
روحانی:

معادن بلافاصله بعد از اکتشاف باید به مردم واگذار شود

می متالز - رئیس جمهور با اشاره به نقش معادن در ایجاد اشتغال گفت: اکتشافات خوبی شده در زمینه معدن در کشور، وقتی اکتشاف می‌کنیم باید بلافاصله به مردم واگذار کنیم که هم اشتغال ایجاد شود و هم ثروت ملی را بالا ببرد.
معادن بلافاصله بعد از اکتشاف باید به مردم واگذار شود

به گزارش می متالز، حجت‌الاسلام حسن روحانی در نشست خبری پایان سفر دو روزه به استان کرمان اظهار داشت: در این ایام مبارک و فرخنده میلاد پیامبر(ص) و هفته وحدت ما میهمان مردم عزیز استان کرمان بودیم باید از برخوردهای گرم مردم به خصوص در رفسنجان و اجتماع خوب مردم تشکر و سپاسگزاری کنم.

روحانی افزود: پروژه‌های بسیار مهمی در استان افتتاح شد که مایه دلگرمی همه است، شاهد افتتاح 8 هزار میلیارد در پروژه‌های صنعتی بودیم؛ در بافت، گل‌گهر و همچنین افتتاح کارخانه عظیم فولاد و نیروگاه بسیار مهمی بود که بنده حضور پیدا کردم و همچنین امروز صبح در جلسه شورای اداری توانستیم در بخش کشاورزی، صنعت، راه و ورزش و جوانان پروژه‌هایی افتتاح کنیم که برای من بسیار خوشحال‌کننده بود.

رئیس‌جمهور در ادامه در پاسخ به این سؤال که از یک هزار و 600 واحد تولیدی تنها 40 درصد فعال هستند، چه برنامه‌ای دارید، گفت: با کمک بانک برای راه‌اندازی واحدهای نیمه‌فعال با کمک وزارت صمت آن‌ها را فعال می‌کنیم و بودجه‌ای در نظر گرفته‌ایم تلاش ما همواره این بوده طرح‌های نیمه‌تمام را تکمیل کنیم، مهم‌ترین کاری که در این سفر صورت گرفت مساله آب آشامیدنی مردم است که تا 30 سال آینده از آب بیمه خواهند شد.

روحانی در خصوص پروژه پتروشیمی بیان داشت: در این دولت مساله پتروشیمی منتظر اعتبار است که خیلی بالاست و برای این اعتبار باید بخش خصوصی و بانک‌ها و صندوق کمک کنند.

 وی اضافه کرد: اختیارات ویژه به استان‌ها قبلا هم مطرح بود اخیرا هم رهبری به من گفتند به برخی استان‌ها اختیاراتی بدهیم که اگر موفق بود به سایر استان‌ها تسری بدهیم، این می‌تواند طول پروژه‌ها و افتتاح‌ها را کوتاه کند و تخصیص اعتبارات در زمینه مسائل مربوط به بانک‌ها، استان‌ها بهتر می‌توانند مسائل را مطرح کنند.

روحانی در پاسخ به سؤالی در خصوص سرمایه‌گذاری برای زغال‌سنگ در استان ابراز داشت: این استان، استان معدنی است، مجتمع گل‌گهر از مراکز مهم است که در آن کار بزرگی انجام می‌گیرد، در خصوص معادن زغال‌سنگ من توصیه‌ام این بوده از معادن بیشتر استفاده کنیم و به مردم و بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی اظهار کرد: با کمک وزارت صمت، یک بخشی از اشتغال کشور ما فعال‌شدن معادن است، اکتشافات خوبی شده وقتی اکتشاف می‌کنیم باید بلافاصله به مردم واگذار کنیم که هم اشتغال ایجاد شود و هم ثروت ملی را بالا ببرد.

رئیس‌جمهور در زمینه سؤالی مربوط به مشکل ریزگردها، بحران خشکسالی و عدم توسعه راه‌آهن، بیکاری جوانان و لزوم محوربخشی بیان داشت: این استان بیلان‌های بسیار مهمی دارد ما می‌توانیم گردشگری را فعال کنیم کرمان خیلی معروف است قالی و زیره و پسته و جاذبه‌های تاریخی، صنایع دستی و... دارد که در رونق گردشگری اثرگذار هستند، نسل جوان ما هم با توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان اشتغال پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: جوان تحصیل‌کرده ما بهترین جا برایش این است که جذب شرکت‌های دانش‌بنیان شود در رفسنجان پارک علم و فناوری قرار است راه‌اندازی شود.

روحانی در خصوص سوالی که پیرامون عدم توجه به جنوب استان مطرح شد، خاطرنشان کرد: در زمینه روستایی و کشاورزی برای جنوب کارهای خوبی انجام شده پروژه‌های امروز هم بخشی برای جنوب بود، در جنوب کرمان باید در زمینه بسته‌بندی، گلخانه راه و راه‌آهن بتوانیم کمک کنیم جنوب کرمان جاذبه‌های گردشگری دارد برای حضور من هم اگر افتخار دهند و فرصت شود استقبال می‌کنم.

عناوین برگزیده