تاریخ: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۱۴
بازدید: ۲۳۷
کد خبر: ۶۷۸۸۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در معاملات امروز صورت گرفت:

رشد ۶۲۵ واحدی نماگر تالار شیشه‌ای

می متالز - شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز ۶۲۵ واحد رشد کرد و به ۳۰۵ هزار و ۶۲۲ واحد رسید.
رشد  ۶۲۵ واحدی نماگر تالار شیشه‌ای

به گزارش می متالز، آمارها  نشان می‌دهد که اکثر شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای امروز با رشد مواجه شدند. شاخص کل با معیار هم وزن ۸۳۶ واحد رشد کرده و به رقم ۸۸ هزار و ۶۱۵ واحد رسید.

ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار امروز به بیش از یک میلیون و ۱۱۵ هزار میلیارد تومان هزار میلیارد تومان رسید .همچنین شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۱۶۷ واحد رشد کرده و به رقم ۸۱ هزار و ۸۷۶ واحد رسید.

در معاملات امروز، شاخص قیمت هم‌وزن با ۵۵۹ واحد رشد به ۵۹ هزار و ۲۴۳ واحد رسید.  شاخص آزاد شناور ۸۳۱ واحد رشد کرده و به رقم ۳۵۶ هزار و ۱۲۹ واحد رسید. شاخص بازار اول بورس ۳۰۰ واحد کاهش یافته و به رقم ۲۲۰ هزار و ۴۸۶ واحد رسید. در عین حال، شاخص بازار دوم با افزایش چهار هزار و ۶۷۲ واحد به عدد ۶۲۸ هزار و ۸۹۸ واحد رسید.

نمادهای پتروشیمی پارس، کشتیرانی جمهوری اسلامی، صنایع شیمیایی ایران، بانک پارسیان بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص بورس ایفا کردند . 

همچنین نمادهای پتروشیمی پردیس، فولاد مبارکه و صنایع ملی مس ایران بیشترین تاثیر منفی را بر روند شاخص بر جای گذاشتند.

به این ترتیب، در پایان داد و ستدهای روز جاری بورس، معامله‌گران بیش از ۲.۶ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۰۶ هزار معامله به ارزش ۱۲۵۵ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد