تاریخ: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۱۲
بازدید: ۱۷۲
کد خبر: ۶۷۹۸۴
سرویس خبر : انرژی
نائب رئیس اتاق بازرگانی سمنان:

اجرای طرح مدیریت مصرف بنزین به نفع اقتصاد کشور است

می متالز - نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین و مدیریت مصرف سوخت در چارچوب قانون به نفع اقتصاد کشور است.
اجرای طرح مدیریت مصرف بنزین به نفع اقتصاد کشور است

به گزارش می متالز، حمید علوی روز شنبه افزود: اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین و مدیریت مصرف سوخت برای توسعه کشور ضروری است و باید تمام مسوولان حاکمیتی، دولتی و مردم نسبت به اجرا و پایداری این طرح مهم اقتصادی تلاش کنند.

وی خاطر نشان کرد: اصلاح قیمت بنزین در کشور نیازمند رفع مشکلات زیرساختی است، از سویی، با توجه به کیفیت پایین وسایل نقلیه در کشور، طرح سهمیه‌بندی بنزین برای اقشار مردم کمی نگران کننده است.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: خودروهای تولیدی کشور با استانداردهای روز جهان ساخته نمی‌شود که این امر باعث می‌شود ایران بیشتر از متوسط جهانی بنزین و سوخت مصرف کند.

علوی اضافه کرد: براساس آمار خودروهای تولیدی در ایران به طور متوسط برای طی ۱۰۰ کیلومتر هفت تا ۱۲ لیتر بنزین مصرف می‌کند که این رقم در آمار جهانی بسیار کمتر است.

وی تصریح کرد: قبل از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین و مدیریت مصرف سوخت اصحاب رسانه و مطبوعات در ارتباط با اهمیت اجرای این طرح می‌بایست برای اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی توجیه می‌شدند که این برنامه به دلایل مختلف اجرا نشد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان ادامه داد: واقعی شدن قیمت بنزین اقدامی مناسب برای توسعه کشور است و منابع درآمدی آن در کنار توجه به معیشت مردم در بخش‌های زیرساختی هزینه شود.

براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از روز بیست و چهارم آبان ۹۸،  قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر ۱۵ هزار ریال، قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه ای هر لیتر ۳۰ هزار ریال و بنزین سوپر هر لیتر ۳۵ هزار ریال محاسبه می شود.
بر اساس مصوبه این شورا سهمیه سوخت خودروهایی که در کارت ماشین دوگانه سوز قید شده ۳۰ لیتر درماه، خودروهای تک سوز ۶۰ لیتر در ماه است و خودروهای مربوط به دستگاه‌های اجرایی بدون سهمیه و با قیمت آزاد محاسبه می شود.

عناوین برگزیده