تاریخ: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۲۰
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۶۸۰۳۳
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

گام بزرگ دولت برای خانه‌دار‌کردن 170 هزار نفر از فرهنگیان

می متالز - همزمان با امضای تفاهمنامه مشترک میان وزارت آموزش و پرورش و وزارت راه و شهرسازی ، فعالیت کمیته های دولتی در دو وزارتخانه مذکور برای تسهیل شرایط خانه دار کردن 170 هزار نفر از فرهنگیان کشور طی 3 سال آینده آغاز شد.
گام بزرگ دولت برای خانه‌دار‌کردن 170 هزار نفر از فرهنگیان

به گزارش می متالز، براساس تفاهمنامه ای که دیروز میان محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش با محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حضور خبرنگاران امضا شد، قرار است از اراضی تحت اختیار وزارت آموزش و پرورش در نقاط مختلف کشور برای ساخت و ساز واحدهای مسکونی استفاده شده و در مناطقی که کمبود زمین وجود دارد، با همکاری وزارت راه و شهرسازی، زمین برای ساخت و ساز در اختیار کارکنان وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد. این گزارش حاکیست: هر دو دستگاه دولتی تفاهم کردند ظرف 3 سال آینده ۱۵۰ هزار واحد مسکونی شهری و ۲۰ هزار واحد مسکونی روستایی برای فرهنگیان فاقد مسکن ساخته شود. تمامی کارکنان فاقد مسکن در وزارت آموزش و پرورش مشمول این طرح هستند و می توانند برای بهره‌مندی از آن اعلام تقاضا کنند.

گفتنی است: این طرح بر اساس طرح تأمین مسکن کارکنان دولت (تامکاد) اجرا می‌شود و پیش از این هم در مرداد امسال تفاهمنامه همکاری وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح برای احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی ویژه پرسنل نیرو‌های مسلح به امضای دو وزیر رسیده بود.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه امضای این تفاهمنامه به خبرنگاران گفت: اولویت واگذاری واحدهای قابل ساخت در این طرح با فرهنگیانی است که قبلا از طریق سامانه طرح ملی مسکن ثبت نام کرده اند و وزارت آموزش و پرورش هم ظرف دو هفته آینده اسامی تمامی فرهنگیان متقاضی را به وزارت راه و شهرسازی ارائه می دهد تا گستره جغرافیایی تأمین زمین برای پاسخگویی به نیاز فرهنگیان در این طرح را تعیین کنیم.

به گفته وی، در اجرای این طرح، الگوی موفق شهرک های فرهنگیان تکرار می شود و تعاونی های مسکن وزارت آموزش و پرورش هم در صورتی که از کفایت کافی برخوردار باشند، می توانند در ساخت این واحدها مشارکت کنند و از مزایای آن بهره مند شوند. وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ادامه فرآیند ثبت نام متقاضیان در طرح اقدام ملی برای تولید مسکن گفت: ظرف 10 روز اخیر ظرفیت ثبت نام در ۱۰ شهر از استان های مورد هدف پر شده و قرار است برای متقاضیان باقیمانده ظرفیت جدید ایجاد کنیم و مجدد ثبت نام از آنها انجام شود. وی گفت: ضوابط ثبت نام فرهنگیان برای بهره مندی از این واحدهای مسکونی مانند ضوابط طرح ملی مسکن است.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش هم با اشاره به برنامه جدی دولت برای تأمین مسکن فرهنگیان و ضرورت تکریم این قشر گفت: 357 تعاونی مسکن فرهنگیان در این طرح به میدان خواهند آمد و برای ساخت واحدهای مسکونی و ایجاد شهرک های فرهنگیان بسیج خواهند شد.

حاجی میرزایی در ادامه به جزئیات طرح رتبه بندی معلمان اشاره کرد و گفت: این طرح پس از تصویب در دولت به زودی اجرا می شود و همه معلمانی که از مهر امسال با وزارت آموزش و پرورش همکاری داشته اند و دو سال سابقه کار دارند، در طرح رتبه بندی قرار داده می شوند. بر اساس این طرح صلاحیت‌های حرفه ای آنها رتبه بندی شده و به هر رتبه امتیاز خاصی تعلق می گیرد که در راستای بهبود معیشت فرهنگیان خواهد بود.وی همچنین ضمن اشاره به آغاز تبدیل وضعیت استخدام معلمان حق‌التدریسی از امروز گفت: شیوه نامه استخدام حق التدریسی ها تنظیم شده و به ادارات آموزش و پرورش ابلاغ می شود.

وزیر آموزش و پرورش از جذب ۱۰هزار نفر در وزارت آموزش و پرورش با انجام آزمون استخدامی که پنجشنبه هفته گذشته برگزار شد،خبر داد و درباره سهمیه سوخت سرویس مدارس گفت: بر اساس تصمیم گیری کارگروه سوخت قرار است بر اساس پیمایش سرویس های مدارس و پس از ثبت نام رانندگان سرویس در سامانه وزارت کشور ماهانه تا سقف ۱۲۰لیتر کارت سوخت رانندگان شارژ شود که البته این امر از ۲۴آبان آغاز شده است.

علی اللهیار ترکمن معاون برنامه‌ ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش هم در حاشیه امضای این تفاهمنامه به خبرنگاران گفت: سهمیه جذب این وزارتخانه در هفتمین آزمون استخدامی مشترک ۲۲ دستگاه اجرایی برای سال ۱۳۹۸ حدود ۱۸ هزار و ۳۹ نفر است و نتایج این آزمون تا اوایل ماه آینده اعلام می شود و پذیرفته شدگان فرآیندهای مصاحبه و گزینش را در آموزش و پرورش طی می‌کنند.به گفته وی، در راستای توسعه عدالت آموزشی و ارتقای وضعیت نیروی انسانی مناطق محروم از این تعداد ۲ هزارنفر سهمیه خاص استان سیستان و بلوچستان هستند. اللهیار ترکمن ادامه داد: به طور قطع پذیرفته شدگان در این آزمون از مهر ۹۹ باید وارد مدارس شوند.

عناوین برگزیده