به گزارش می متالز، دو عامل کاهش رونق اقتصادی چین بهدلیل جنگ تجاری با آمریکا و اعمال مقررات کاهش آلایندگی جدید موجب کاهش ۸/ ۲ درصدی فروش خودرو در سال ۲۰۱۸ شد و انتظار میرود که امسال را نیز با کاهش هشت درصدی به پایان ببرد. سال ۲۰۱۸ درحالی برای بزرگترین بازار خودروی جهان منفی شد که پس از دهه ۹۰ میلادی این امر بیسابقه بود و بازار خودرو چین همواره روندی روبه رشد را تجربه کرده بود. استفان ولنشتاین، مدیر فولکسواگن چین پیشبینی کرده است که اگرچه در سال آتی روند نزولی بازار چین متوقف خواهد شد، اما تا سال ۲۰۲۴، روند رشد اندکی را تجربه میکند. فولکسواگن حضور پررنگی در چین دارد و تنها در سال جاری، هشت مدل شاسیبلند بومی را روانه این بازار کرده است.