تاریخ: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۸:۱۳
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۶۸۲۱۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کارت اعتباری خرید فرش دستباف ایرانی صادر خواهد شد

می متالز - رئیس مرکز ملی فرش ایران از همکاری با 2 بانک و صندوق کارآفرینی امید برای برقراری امکان خرید فرش دستباف با کارت اعتباری تا قبل از پایان سال خبرداد.
کارت اعتباری خرید فرش دستباف ایرانی صادر خواهد شد

به گزارش می متالز، فرشته دست‌پاک دیروز درجمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال رایزنی با بانک کشاورزی و صنعت و معدن هستیم تا بتوانیم با همکاری این دو بانک کارت اعتباری برای خرید فرش دستباف فراهم کنیم.وی با بیان اینکه برای خرید فرش دستباف از طریق کارت اعتباری با کمترین کارمزد، علاقمندان می‌توانند فرش دستباف ایرانی خریداری کنند، گفت: در مرحله اول این طرح برای کارکنان دولت و سپس سایر اقشار مردم در نظر گرفته شده است.رئیس مرکز ملی فرش ایران خاطر نشان کرد: تلاش می‌کنیم علاقمندان به فرش ایرانی بتوانند برای شب عید این کالای ایرانی را برای خانه‌های خود تهیه و از آن استفاده کنند.وی همچنین گفت: به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدت زمان بازگشت ارز حاصل از صادرات فرش از 7 ماه به ۱۲ ماه افزایش یافته است.

دست پاک افزود: آمار گمرک نشان می‌دهد ۸۰ درصد تولیدات فرش دستباف صادر و ۲۰ درصد تولیدات، جذب بازار داخلی می شود. لذا باید فضا را به این سو ببریم که مردم از این کالای ارزنده بیشتر استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه‌های زیادی در حال مطالعه در زمینه فرش هستند اما برای عملیاتی کردن تحقیق‌ها تاکنون اقدامی انجام نشده بود. امروز وزارت صنعت از طرح‌ها و پایان نامه‌های دانشجویی در زمینه فرش دستباف حمایت می‌کند. به عنوان نمونه کار مشترکی در زمینه تاثیر بافت فرش دستباف در درمان بیماری‌های روحی با دانشگاه شهید بهشتی در حال انجام است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران همچنین گفت: با اینکه تشکل‌ها و اتحادیه‌های قوی در حوزه فرش دستباف داریم، اما می‌خواهیم تشکل‌های غیر دولتی دیگری هم در کنار اتحادیه‌ها تاسیس کنیم. این مقام مسوول تعهدات ارزی را یکی از مشکلات صادرکنندگان عنوان کرد و افزود: از آنجا که سال گذشته صادرات فرش با مشکل مواجه بود، زمان بازگشت ارز حاصل از صادرات را به7 ماه افزایش دادیم و به تازگی هم با دستور وزیر صنعت، این بازه زمانی به یک سال افزایش یافته است.

وی با اشاره به پابرجا بودن مشکلات بیمه بافندگان فرش دستباف تصریح کرد: همواره یکی از دغدغه‌های بافندگان فرش، بیمه بوده است. اما دولت به دلیل کمبود بودجه، نتوانسته بیمه تامین اجتماعی بافندگان را تامین کند.

دست پاک همچنین با اشاره به بازارمناسب فرش دستباف ایران درکشور چین گفت: چین تمایل دارد فرش ایران را به کشورش وارد کند و به تازگی هم نمایشگاهی در این کشور برگزار شد.

وی با اشاره به نمایشگاه فرش که مهر برگزار شد، افزود: بیش از ۸۰۰ غرفه در این نمایشگاه حضور داشتند و میزان فروش فرش دستباف پس از برگزاری نمایشگاه افزایش یافته است.

عناوین برگزیده