تاریخ: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۰۵
بازدید: ۳۸۸
کد خبر: ۶۸۲۹۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

توسعه بیمه‌های خرد مسیر رشد ضریب نفوذ بیمه

می متالز - مدیرعامل بیمه آسماری در حاشیه نمایشگاه کیش اینوکس در تشریح راهکار افزایش ضریب نفوذ بیمه‌ای در کشور گفت: باید براساس ضوابط مشتریان و شناسایی نیازهای بیمه‌ای افراد بیمه‌نامه‌های جدیدی طراحی شود.
توسعه بیمه‌های خرد مسیر رشد ضریب نفوذ بیمه

به گزارش می متالز، علیرضا یزدان‌دوست در گفت‌وگو با اصحاب رسانه بر فروش بیمه‌های خرد تاکید کرد و افزود: فروش بیمه‌نامه‌های خرد در جامعه موجب جمع‌آوری منابع خرد شده و ریسک‌های متنوعی را بیمه‌گر می‌پذیرد، معمولا بیمه‌های عمر، آتش‌سوزی و حوادث انفرادی برای جامعه هدف بیمه‌نامه‌های خرد طراحی و به‌صورت بسته‌های بیمه‌ای عرضه می‌شوند. وی افزود: اما برای نیازبخشی جامعه هدف و تهیه پکیج‌های بیمه‌ای با حق بیمه خرد و کم مبلغ،روش دیگری است که در شرکت‌های بیمه مورد توجه است، این روش امکان فروش را افزایش داده و به صددرصد می‌رساند. مدیرعامل بیمه آسماری با بیان اینکه هم‌اکنون با توجه به روش مذکور طرح‌های بیمه‌ای به‌صورت پکیج خاص با حق بیمه نه چندان بالا امکان پوشش تمام منازل کشور را دارد، افزود: این پکیج‌ها با سرمایه مناسب و حق بیمه اندک امکان دارد که گستردگی بیمه را در کشور افزایش دهد. یزدان‌دوست درباره افزایش ضریب نفوذ بیمه گفت: هنوز به هدف اصلی نرسیده‌ایم و ضریب نفوذ جایگاه اصلی خود را پیدا نکرده است.همچنین در برنامه‌ریزی انجام شده عقب هستیم ولی بیمه مرکزی و شرکت‌های بیمه در تلاش برای رسیدن به اهداف تعیین شده هستند.

عناوین برگزیده