تاریخ: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۵۷
بازدید: ۲۰۸
کد خبر: ۶۸۳۰۶
سرویس خبر : انرژی
میرزاده با اشاره به مصوبه صحن علنی درباره افزایش نرخ بنزین:

ذره بین مجلس روی پرداخت یارانه معیشت به مردم

می متالز - عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با اشاره به مصوبه مجلس در خصوص پرداخت تمامی درآمدهای حاصل از افزایش قیمت بنزین به مردم، تصویب یک فوریت این طرح را در جهت اطمینان بخشی به مردم و ارتقای نظارت بر پرداخت یارانه معیشتی دانست.
ذره بین مجلس روی پرداخت یارانه معیشت به مردم

به گزارش می متالز، حمایت میرزاده با اشاره به تصویب طرح الزام دولت به پرداخت تمامی درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین به مردم در نشست این هفته مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: این طرح برای اعتماد و اطمینان بخشی به مردم به تصویب رسید. رئیس جمهور به مردم قول داده بود تا تمامی درآمد حاصل از افزایش نرخ بنزین به حساب مردم واریز شود و به همین دلیل نمایندگان نسبت به قانون مند کردن این اظهارات رئیس قوه مجریه و شفافیت درآمدها و هزینه‌ها طرح مذکور را به تصویب رساندند.

نماینده مردم گرمی مغان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت وعده کرده بود که به هیچ عنوان از محل افزایش نرخ بنزین کسری بودجه خود را جبران نکند به همین منظور نمایندگان برای بحثی که بیشتر در رسانه‌ها مطرح شده بود، قانون تدوین کردند تا خلاف آن رخ ندهد و مجلس بتواند به این حوزه نظارت داشته باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اصلاح قیمت بنزین به یکباره رخ داد، شاید شناسایی‌ دهک‌های هدف برای پرداخت یارانه معیشتی به خوبی صورت نگرفته باشد لذا نمایندگان با تصویب این طرح قصد نظارت بیشتر بر پرداخت‌ها و رسیدن تمامی درآمد ناشی از این طرح به مردم را دارند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: امروز یکی از دغدغه‌های اصلی نمایندگان پرداخت یارانه معیشت به افراد مستحق است که در صحن علنی مجلس نیز تذکرات متعددی در این باره ایراد شد لذا کمیسیون‌های تخصصی مجلس باید جزئیات این طرح را هرچه سریع‌تر پخته و به صحن علنی مجلس ارائه کنند.

نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر روز یکشنبه 3 آذرماه مجلس شورای اسلامی به یک فوریت طرح الزام دولت به پرداخت تمامی درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین به مردم با 101 رأی موافق، 62 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از 193 نماینده حاضر رأی مثبت دادند.

عناوین برگزیده