تاریخ: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۹:۴۷
بازدید: ۳۰۲
کد خبر: ۶۸۵۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

تریوالی در زمره بزرگترین تولیدکنندگان فلز روی دنیا قرار گرفت

می متالز - مدیر عامل شرکت تریوالی، آینده فلز روی را روشن می‌بیند و پیش‌بینی می‌کند که با توجه به ویژگی‌های این فلز و مصارف جدید آن روند مصرف آن در دنیا افزایشی باشد. به‌همین علت این شرکت برنامه‌های توسعه‌ای خود را برای افزایش تولید روی، ادامه خواهد داد.
تریوالی در زمره بزرگترین تولیدکنندگان فلز روی دنیا قرار گرفت

به گزارش می متالز، برای حدود نیم قرن از 1958 تا 2008، چندین شرکت بر روی بهره‌برداری از ذخایر کاریبو (Caribou) در شمال شرقی نیوبرانزونیک (New Brunswick) فعالیت داشتند. این ذخیره دارای عناصر روی، سرب، مس، نقره و طلا است. اما به دلایلی نظیر قیمت پایین و تکنولوژی نامناسب در بلند مدت هیچ یک از این پروژه‌های بهره‌برداری از این معدن به موفقیت نرسید. بهره‌بردار فعلی این معدن، شرکت تریوالی (Trevali) است و به‌نظر می‌رسد که چشم‌انداز جدیدی پیش‌روی این معدن باشد.

شرکت تریوالی دارای تکنولوژی مناسبی برای استخراج معادن روی است. با توجه به افزایش جهانی قیمت روی و روند رو به رشد آن بهره‌برداری از این معدن از درجه اهمیت زیادی برخوردار شده است. با بهره‌برداری از این معدن، تریوالی به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان معدنی روی دنیا تبدیل خواهد شد.

این شرکت در زمره 10 تولیدکننده برتر فلز روی در ماه دسامبر 2017 قرار گرفت که این اتفاق به‌علت خرید 80 درصد سهام معدن روش‌پیناه (Rosh Pinah) در نامیبیا و 90 درصد سهام معدن پرکوا (Perkoa) در بورکینافاسو از شرکت گلنکور بود. در حال حاضر، هر 2 این معادن در حال تولید فلز روی هستند.

مارک کروز مدیرعامل شرکت تریوالی گفته که این شرکت قصد دارد میزان تولید خود را 2 تا 3 برابر افزایش دهد. هم‌اکنون این شرکت هشتمین تولیدکننده بزرگ روی در دنیا است و با توجه به اینکه 85 تا 90 درصد درآمد این شرکت از تولید فلز روی است، و این بزرگترین شرکتی است که بیشترین سهم در‌آمدش را روی تشکیل می‌دهد.

معدن زیرزمینی کاریبو در 50 کیلومتری غرب باتورست استرالیا (Bathurst) قرار دارد و شرکت تریوالی این معدن را در سال 2012 بدست آورد و در ژوئیه 2016 با 80 تا 90 میلیون دلار هزینه بهره‌برداری از آن را آغاز کرد.

در حال حاضر تقاضا برای فلز روی به شدت از میزان عرضه آن پیشی گرفته است. فلز روی دارای ویژگی ضدخوردگی است و به‌همین علت در تولید خودرو، لوازم، زیرساخت و میلگرد فولادی استفاده می‌شود. همچنین در حال حاضر کاربردهای جدیدی از این فلز درحال ورود به بازار است که می‌تواند مصرف این فلز را برای سال‌های آتی 20 تا 30 درصد افزایش دهد. همین امر آینده‌ای ایمن و پایدار را برای شرکت‌های سرمایه‌گذار بر روی این فلز به وجود می‌آورد.

مارک کروز نیز در این باره گفته است که دوران طلایی روی ادامه‌دار خواهد بود و به‌همین علت این شرکت طرح‌های توسعه‌ای خود بر روی معادن روی و تولید این فلز ادامه خواهد داد. روند تولید روی این شرکت از سال 2014 در نمودار 1 آورده شده است. همان‌طور که در نمودار مشاهده می‌شود در 3 سال گذشته میزان تولید فلز روی این شرکت روند صعودی را طی کرده است که این افزایش تولید در سال‌های آتی نیز ادامه خواهد یافت.

عناوین برگزیده