تاریخ: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۲۶
بازدید: ۲۵۶
کد خبر: ۶۸۸۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

وال استریت سرخوش از توافق احتمالی/ آرامش هنگ کنگ شرط اصلی توافق

می متالز - بازارهای آسیایی در معاملات روز چهارشنبه با روند افزایشی همراه شدند در حالی که بازارهای اروپایی نیز شاهد رشد شاخص ها بودند.
وال استریت سرخوش از توافق احتمالی/ آرامش هنگ کنگ شرط اصلی توافق

به گزارش می متالز، در حالی که بنا بر وعده های ترامپ، توافق آمریکا با چین نزدیک است بازارهای جهانی روند افزایشی را به ثبت رساندند و فدرال رزرو امریکا در آخرین تصمیم خود نرخ بهره را در این کشور کاهش داد.

به این ترتیب، در بازارهای آسیا شاخص آسیا پاسفیک به غیر از ژاپن با رشد ۰.۲ درصدی همراه شدند و شاخص اصلی بورس استرالیا روند مثبت ۰.۹ درصدی را از آن خود کرد در این میان، نیکی ژاپن هم ۰.۳ درصد مثبت شد.

در بازارهای اروپایی، شاخص یورو استاکس با رشد ۰.۱ درصدی همراه شد و داکس آلمان هم ۰.۱ درصد افزایش را شاهد بود . فوتسی لندن نیز با افزایش ۰.۱ درصدی مواجه شد.

در بازار چین، شاخص بلوچیپ با افت ۰.۲ درصدی رو به رو شد در حالی که آمار و داده های اقتصادی نشان از کاهش میزان سوددهی شرکت های صنعتی چین در سال ۲۰۱۹ بوده است و کاهش این سوددهی را به چهارمین، سه ماه متوالی رساند.

از سوی دیگر، رئیس جمهور آمریکا در روز سه شنبه اعلام داشت که این کشور و چین به یک توافق نهایی نزدیک شده اند در حالی که مقامات ارشد مذاکره کننده هر دو کشور در تماس تلفنی در حال برطرف کردن ابهامات باقی مانده هستند.

این فرضیه های مثبت و جدید موجب رشد متغیرهای معاملاتی در بازار وال استریت و بازارهای اروپایی شده است اما هنوز آشفتگی ها درهنگ کنگ برقرار است و آمریکا اعلام کرده برای نهایی شدن توافق میان دو کشور ، آرامش هنگ کنگ یکی از شروط اصلی است.

عناوین برگزیده