تاریخ: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۰۹
بازدید: ۳۴۵
کد خبر: ۶۸۹۷۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
حمیدرضا عظیمیان مدیر عامل فولاد مبارکه اعلام کرد:

فولاد مبارکه برای اولین بار نورد گرم بدنه خودرو را تولید می کند

می متالز - با مذاکرات صورت گرفته، قرار است تکنولوژی ساخت این محصول توسط فولاد مبارکه وارد کشور و اجرایی شود.
فولاد مبارکه برای اولین بار نورد گرم بدنه خودرو را تولید می کند

به گزارش می متالز، شب گذشته در برنامه پایش شبکه اول سیما، با حضور حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل مجتمع فولاد مبارکه موانع توسعه صنعت فولاد در سال رونق تولید و با توجه به لزوم توجه به صنایع پیشران بررسی شد.

عظیمیان در این برنامه، با بیان اینکه ایران رتبه دهم تولید فولاد در جهان را دارد، گفت: استحکام بدنه خودرو تولید داخل از نمونه خارجی بیشتر است و حتی با سبک شدن آن، مصرف سوخت خودروها نیز کاهش می یابد.

وی با اشاره به این موضوع که بخش اصلی بدنه خودرو در خارج تولید می شود، افزود: با تولید نورد گرم، صنایع خودرو سازی کشور می تواند اقدام به تولید خودروهای شاسی بلند کنند.

عظیمیان گفت: در گذشته قراردادهایی با طرف های اروپایی برای تولید این محصول در داخل کشور بسته شده بود، اما تحریم ها باعث شد شرکت های خارجی بدعهدی کرده و به تعهدشان عمل نکنند.

مدیرعامل فولاد مبارکه با اعلام اینکه صاحبان تکنولوژی ساخت نورد گرم فقط ۵ کشور می باشند، تصریح کرد: با مذاکرات صورت گرفته، قرار است تکنولوژی ساخت این محصول توسط فولاد مبارکه وارد کشور و اجرایی شود.

عظیمیان با تاکید بر اینکه علاوه بر رونق تولید داخلی و جلوگیری از خروج ارز این طرح به اشتغال زایی در داخل کمک می کند گفت: تولید نورد گرم در کشور باعث اشتغال زایی بیش از ۸ هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم خواهد شد.

عناوین برگزیده