تاریخ: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۲۴
بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۶۹۰۰۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

رشد ۸ درصدی صادرات فولاد شرکت های بزرگ کشور تا پایان مهرماه

می متالز - بررسی عملکرد واحدهای بزرگ فولادی کشور از ابتدای امسال تا پایان مهر ماه حاکی از صادرات چهار میلیون و ۴۹ هزار و ۸۷۴ تن فولاد و رشد هشت درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه پارسال است.
رشد ۸ درصدی صادرات فولاد شرکت های بزرگ کشور تا پایان مهرماه

به گزارش می متالز، در این مدت صادرات فولاد شرکت های ذوب آهن با ۶۸۱ هزار و ۸۶۸ تن، فولاد مبارکه با ۸۸۵ هزار و ۳۹۷ تن و فولاد خوزستان با یک میلیون و ۸۳ هزار و ۶۷۴ تن به ترتیب رشد ۱۲ درصدی، افزایش ۲۳ درصدی و افت ۱۹ درصدی داشته است.

در مدت یاد شده، فولاد هرمزگان ۴۵۳ هزار و ۴۹ تن اسلب صادر کرد که در همسنجی با پارسال یک درصد افت داشت.

فولاد آلیاژی ایران نیز با افت یک درصدی در همسنجی با پارسال، ۳۶ هزار و ۴۸۸ تن میلگرد صادر کرد.

در هفت ماهه امسال، صادرات بلوم در فولاد خراسان با ۱۶۷ هزار و ۲۷۵ تن، ۸۵ درصد رشد داشت، اما صادرات میلگرد آن با ۶ هزار و ۹۲۵ تن ۸۷ درصد افت داشت.

در این مدت فولاد کاوه جنوب ۴۶۵ هزار و ۶۰۰ تن بیلت و ۶۲ هزار و ۵۶۰ تن آهن اسفنجی صادر کرد که در مقایسه با هفت ماهه پارسال به ترتیب ۲۹ درصد و ۵۵ درصد رشد داشته است.

صبا فولاد نیز توانوست با صادرات ۵۰ هزار و ۸۴۲ تنی، رشد ۷۱ درصدی به ثبت برساند.

فولاد بناب در این میان با صادرات ۲۶ هزار و ۲۴۰ تنی میلگرد و ۴۴۹ تنی سایر محصولات فولادی، به ترتیب رشدهای چشمگیر هزار و ۵۳۳ درصدی و ۳۷۳ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال ثبت کرد.

سنگ آهن چادرملو نیز در این مدت ۱۲۹ هزار و ۵۰۷ تن بیلت صادر کرد.

در این مدت، فولاد اکسین و فولاد آذربایجان صادراتی ثبت نکردند.

بررسی آمارهای منتشره حاکی از صادرات ۵۶۱ هزار و هفت تن فولاد و سایر محصولات از سوی شرکت های یاد شده در مهرماه امسال است که در مقایسه با مهرماه پارسال ۵۴ درصد رشد داشته است

منبع: معدن 24
عناوین برگزیده