تاریخ: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۸:۴۵
بازدید: ۲۰۸
کد خبر: ۶۹۱۱۵

سرعت قطار کرمانشاه تا پایان سال افزایش می‌یابد

می متالز - معاون شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از افزایش سرعت قطار در مسیر کرمانشاه به تهران و کرمانشاه به مشهد تا پایان امسال خبر داد.
سرعت قطار کرمانشاه تا پایان سال افزایش می‌یابد

به گزارش می متالز، مرتضی جعفری در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، پس از انتقاد استاندار و نماینده کرمانشاه در مجلس به پایین بودن سرعت قطار کرمانشاه که موجب کاهش استقبال مردم به استفاده از قطار شده، اظهار کرد: با اتمام عملیات جوش در برخی نقاط راه آهن کرمانشاه، سرعت قطار در این مسیر افزایش می‌یابد.

جعفری افزود: برآورد ما این است با اتمام این کارها زمان سفر با قطار از کرمانشاه به تهران به هفت ساعت و از کرمانشاه به مشهد به 17 ساعت برسد.

وی همچنین در خصوص افزایش سفرها در این مسیر که خواسته مسئولین استان بود، گفت: واگن‌های راه آهن به بخش خصوصی واگذار شده و جهت افزایش تردد قطار در مسیرها، باید مسافر وجود داشته و صرفه اقتصادی داشته باشد که با افزایش سرعت قطار مطمئنا اقبال به استفاده از قطار در این مسیر هم افزایش می‌یابد.

معاون شرکت راه‌آهن در خصوص ایجاد مدیریت مستقل راه‌آهن در کرمانشاه هم گفت: پیگیریم این کار زودتر انجام شود. در این نشست هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه و احمد صفری نمیانده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی از سرعت پایین قطار کرمانشاه انتقاد کرده و همچنین خواستار افزایش برنامه سفر قطارها در راه آهن کرمانشاه شدند. راه آهن کرمانشاه اواخر اسفند سال 1396 افتتاح شد.

عناوین برگزیده