تاریخ: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۴۰
بازدید: ۴۱۷
کد خبر: ۶۹۱۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

"سهام عدالت" و سازوکار مجهول!

می متالز - سهام عدالت و ارزندگی شرکت‌هایی که در لیست این سهام قرار دارند امری مشخص است اما؛ طی سال‌های اخیر ساز و کار آن برای هیچ کس هویدا نشده به طوریکه نمی‌توان ارزیابی مشخصی برای تحلیل این سهام اجرا کرد.
"سهام عدالت" و سازوکار مجهول!

به گزارش می متالز، مهدی حیدرزاده، مدیرعامل کارگزاری مدبر آسیا در خصوص سهام عدالت و ارزندگی شرکت‌هایی که در لیست این سهام قرار دارند گفت: "سهام عدالت" سهامی ارزنده و مناسب بوده اما؛ سازوکار آن تقریبا برای هیچکس هویدا نشده و دستورالعملی مشخص برای آن که بتوان تحلیلی برآن داشت وجود ندارد.

این کارشناس بازارسرمایه با اشاره به عدم واگذاری این سهام توسط دولت عنوان کرد: موضوع مهم نداشتن سازوکار مناسب است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود دولت صندوق را در اختیار مردم قرار داده و صندوقی بزرگ با عنوان "صندوق سرمایه گذاری مشترک سهام" ایجاد کند یا به تعداد استان‌ها این صندوق ایجاد، واحد آن‌ها خرید و فروش شده و دیگر وارد بورس اوراق بهادار نمی‌شوند.

مدیرعامل کارگزاری مدبرآسیا در خصوص سودسازی این سهام اظهار داشت: وقتی شخصی دارای سهام عدالت است، به دلیل مناسب بودن پرتفو صندوق‌های این سهام، اهالی بازار اقدام به خرید آن نموده و اتفاقات خوبی در بازار رقم خواهد خورد.

وی ادامه داد: با این اتفاق بخشی از سهام که تقریبا بلوکه شده، در جریان و چرخه فروش و بازی بازارقرار گرفته، حجم معاملات افزایش یافته و بازار گسترش می‌یابد.

حیدرزاده در پایان عنوان کرد: حتی اگر صندوق‌ها تمایل به انجام هیچ فعالیتی نداشته و اقدام به صادر یا ابطال یونیت کنند، بازهم بیکار نبوده و فعال هستند و امید می‌رود که بازار حرکت طبیعی خود را حفظ کند.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد