به گزارش می متالز، رضا الفت نسب عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی در همین خصوص گفت: مساله شهرداری با مذاکراتی که طی سالهای اخیر انجام شد نهایتا به انعقاد دستورالعملی ما بین دو وزارت" صمت" و "کشور" ختم و ابلاغ شد.
وی ادامه داد: برخی ایرادات مطرح شده و قولهایی در خصوص رفع و جلوگیری از بروز مشکلات داده شده و شرکتها در حال بستن قرارداد هستند.
عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی تعداد مجوزهای صادر شده را ۹۵ واحد عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۶۰ مجوز فعال و در حال فعالیت هستند.
وی افزود: بنابراین تاکسیهای اینترنتی از اتحادیه مجوز لازم جهت فعالیت در شهر مورد نظر را اخذ کرده و در صورت بروز مشکل با شهرداری یا وزارت کشور تحت حمایت قرار میگیرند.
الفت نسب درباره موضوع "سرمایه گذار خارجی" که وجود یا عدم وجود آن در فضای کسب و استارت آپی بسیار مورد توجه قرار میگیرد، اظهار داشت: این اتفاق با اخذ مجوز خواهد بود و اگر سرمایه گذاری خارجی در کشور به فعالیت مشغول است نشان از رعایت تمام قوانین دارد.
وی ادامه داد: لازم است قوانین مختلف نظارتی، امنیتی، فرهنگی و رعایت تمام چک لیستها در همان ابتدای سرمایه گذاری به طرف سرمایه گذار اعلام شود، نه زمانی که شرکت فعالیت و جذب مشتری خود را آغاز کرده است.
الفت نسب حساسیت نسبت به سرمایه گذار خارجی را تنها در حوزه فعالیت کسب و کارهای مجازی عنوان کرد و افزود: انواع سرمایه گذاران عربی در بسیاری از بخشهای صنایع غذایی به چشم میخورد و این امر که در دیگر فضاهای کسب و کار این حساسیت وجود ندارد سوال برانگیز است.
عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی به وجود نهادهای نظارتی در صورت بروز مشکلات اشاره داشت و گفت: نکته مهم این است که وحدت رویه مابین سازمانهای متولی وجود ندارد.
وی ادامه داد: هر سازمان متولی یک حرف و ایده دارد که لازم است تجمیع و به سرمایه گذار تفهیم شود، اما اینگونه نیست.
الفت نسب بااشاره به ماجراهای پیش آمده مابین تاکسیرانی و تاکسی های اینترنتی اظهار داشت: قوانینی در این دستورالعمل قرارداده شدکه سن خودروها حداقل به ۱۰ سال برسد. البته باید به این نکته نیز دقت شود که تاکسیهای اینترنتی در واقع تاکسی نیستند و در زمانهای خاص کار میکنند، اما نهایتا این دستورالعمل با اخذ و لغو برخی امتیازها تصویب و ابلاغ شده و در دستورالعمل قرار گرفت.
عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی در خصوص نقش خودروهای تک سرنشین در آلودگی هوا گفت: این مشکل را نمیتوان از یک نگاه بررسی و بدون در نظر گرفتن آیتمهای دیگر قضاوت کرد.
وی ادامه داد: در بحث خودروهای فرسوده که دستورالعمل اعمال شده و بحث معاینه فنی نیز قابل تقویت است.
الفت نسب خاطر نشان کرد: امید میرود ناوگان تاکسیرانی به این سیستم متصل شود تا کمکی باشیم برای تمامی رانندگانی که پایه شکل گیری اسنپ، تپ سی و ... هستند. البته در مراحل بعد، طبق قوانین و روشهایی که در دنیا وجود دارد برنامههایی برای سازماندهی این سیستم در دست اجرا خواهد بود.
وی در پایان با اشاره به بحث "افزایش قیمت" عنوان کرد: این موضوع توسط شرکتها به صورت داینامیک تعیین شده و و براساس آیتم هایی، چون ترافیک و تعداد تجمیع ماشینها تغییر پیدا میکند.