تاریخ: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۴۰
بازدید: ۲۹۲
کد خبر: ۶۹۴۲۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استخراج سود ۱۰.۱۸۸ میلیارد ریالی در ۶ ماهه بدست آمد؛

رشد ۱۴۵ درصدی سودسازی "کگهر" از دل معادن

می متالز - این شرکت در نیمه نخست امسال موفق به کسب سود خالص ۱۰ هزار و ۱۸۸ میلیارد ریالی و معادل ۸۲۸ ریال به ازای هر سهم شده که این سود در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۴۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
رشد ۱۴۵ درصدی سودسازی "کگهر" از دل معادن

به گزارش می متالز، پس از چند ماه عدم انتشار عملکرد مالی شرکت گهرزمین، شاهد انتشار گزارش صورت‌های مالی ۶ ماهه این شرکت هستیم.

بر اساس این گزارش، شرکت در دوره ۶ ماهه منتهی به پایان خرداد ماه ۱۳۹۸ و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده، با رشد جالب توجه سودآوری روبرو بوده است.

شرکت گهرزمین در نیمه نخست امسال موفق به کسب سود خالص ۱۰ هزار و ۱۸۸ میلیارد ریالی و معادل ۸۲۸ ریال به ازای هر سهم شده که این سود در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۴۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

جمع درآمد‌های عملیاتی محقق شده شرکت در این دوره به ۱۲ هزار و ۵۴۸ میلیارد ریال رسیده که این میزان درآمد در مقایسه با نیمه نخست سال گذشته افزایش ۸۷ درصدی را نشان می‌دهد؛ این افزایش در حالی روی داده که شرکت از لحاظ مقادیر فروش با کاهش روبرو بوده است.

مقادیر فروش ۶ماهه محصولات سنگ آهن و کنسانتره شرکت ۶ میلیون و ۷۸۰ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کاهش ۱۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

لازم به ذکر است که شرکت برآورد کرده که مقادیر فروش در ۶ ماهه دوم رشد قابل توجهی داشته باشد و بر اساس گزارش تفسیری ارائه شده، ۱۰ میلیون تن فروش در نیمه دوم سال مالی پیش‌بینی شده که در حدود ۴۵ درصد افزایش را نسبت به ۶ ماهه اول نشان می‌دهد.

بر این اساس، رشد سودآوری شرکت در مقایسه با نیمه نخست سال جاری بسیار محتمل خواهد بود.

نرخ فروش هر تن کنسانتره سنگ آهن داخلی و صادراتی در نیمه نخست امسال به ترتیب ۵.۴۴ و ۶.۹۵ میلیون ریال به ازای هر تن بوده است.

نرخ فروش کلوخه سنگ آهن و سنگ آهن دانه بندی شده داخلی به عنوان دو محصول اصلی دیگر شرکت به ترتیب ۲.۰۸ و ۲.۳۱ میلیون ریال بوده است. مشخص است که نرخ‌های فعلی این محصولات در ماه‌های اخیر با رشد مواجه بوده اند.

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین