تاریخ: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۰۵
بازدید: ۲۰۴
کد خبر: ۶۹۵۱۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازداشت 40 کارمند اداره گمرک هرات

می متالز - سخنگوی والی هرات از بازداشت 40 کارمند اداره گمرک هرات از سوی نیرو های امنیتی بازداشت شدند.
بازداشت 40 کارمند اداره گمرک هرات

به گزارش می متالز، «جیلانی فرهاد» سخنگوی والی هرات گفت: اداره گمرک هرات یکی از نهاد های درآمد زا بوده که بر اساس شکایت‌های مختلف، این اداره تحت نظر اداره امنیت ملی بوده و بعد از به دست آمدن اطلاعات کافی 40 کارمند این اداره از سوی نیرو های امنیتی بازداشت شدند.

وی اضافه کرد: 40 کارمند از بخش‌های کنترل باربری، کارمندان ریاست هسته مرکزی و افراد خاص که در این اداره مشغول کار بودند، از سوی نیرو های امنیتی بازداشت شدند و اتهام این افراد سند سازی برای 18 موتر باربری بدون اخذ مجوز قانونی است.

فرهاد ادامه داد: متهمان بازداشت شده بلافاصله با اسناد کامل فساد آن ها به ارگان های عدلی و قضایی سپرده شده اند. وی تاکید کرد که با بازداشت این افراد از حیف و میل کردن میلیون ها افغانی جلوگیری شد.

بعد از انتقال گمرگ هرات به اسلام قلعه بار ها شهروندان از وجود فساد گسترده در آن شکایت داشته و دولت افغانستان نیز قول داده بود که به این موضوع رسیدگی کند. 

مبارزه با فساد اداری در سال های اخیر در افغانستان شدت گرفته و در این زمینه دادگاه ویژه برای مبارزه با این جرم در نظر گرفته شده، هر چند با بهبود مبارزه با فساد هنوز افغانستان راه درازی در این زمینه دارد.

عناوین برگزیده