تاریخ: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۲۸
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۶۹۵۲۹
سرویس خبر : محیط زیست
موسوی:

دستگا‌ه‌های اجرایی باید پاسخگوی آلودگی هوای کلان شهرها باشند

می متالز - نماینده مردم تهران در مجلس گفت: قطعا دستگاه های اجرایی باید پاسخگوی آلودگی هوای کلان شهرها باشند چرا که قانون هوای پاک، وظایف همه دستگاه ها را مشخص کرده اما فعلا در این زمینه کوتاهی شده است.
دستگا‌ه‌های اجرایی باید پاسخگوی آلودگی هوای کلان شهرها باشند

به گزارش می متالز، فرید موسوی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا تهرانی‌ها از تسهیلات تعویض موتور سیکلت‌های فرسوده با کارمزد ۴ درصد محروم هستند، گفت: نباید این اتفاق بیفتد و ما به این موضوع انتقاد داریم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی دیگری مبنی بر اینکه چرا مصوبات و قوانین در زمینه آلودگی هوا اجرایی نمی‌شود، افزود: این مساله به این دلیل است که مقوله آلودگی هوا به صورت موردی اتفاق می افتد و جلوی چشم مسوولان نیست و متاسفانه وقتی این مسئله جلوی چشم مسوولان نیست، جزء اولویت های کاری آنان هم به حساب نمی‌آید.

وی با اشاره به تصویب لایحه هوای پاک در مجلس ادامه داد: با توجه به تصویب لایحه هوای پاک در عمل مشاهد می‌شود که این قانون به بهانه‌های مختلف اجرایی نمی‌شود و گاهی بهانه تحریم هم در این زمینه مطرح می شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: بنده معتقدم در حال حاضر هیچ اولویتی بالاتر از سلامت مردم در جامعه وجود ندارد و این غفلت غیر قابل توجیه است. در حال حاضر بسیاری از مسئولان اعم از خودروسازان و تولیدکنندگان بنزین در داخل، این موضوع را از دستور کارشان خارج کرده‌اند

موسوی تاکید کرد: در بحث محیط زیست هر کجا که مردم باید امور را رعایت می کردند، ابزارهای تعبیه شد تا محدودیت ها اعمال شود که موید این مساله، خروج واحدهای اقتصادی از داخل شهر به بیرون شهر است اما هر کجا که دستگاه‌های دولتی باید به وظایف خود عمل می کردند، ما این مسئله را مشاهده نکردیم.

وی بیان کرد: قطعا اگر خودروسازی‌ها و پالایشگاه های تولید بنزین در دست بخش خصوصی بود ما این بخش‌ها را متهم به آلودسازی هوا می‌کردیم اما چون این بخش‌ها در حال حاضر دست دولت و سایر دستگاه‌ها قرار دارد، برخوردی ملاحظه نمی شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قطعا دستگاه های اجرایی باید پاسخگوی آلودگی هوای کلان شهرها باشند چرا که قانون هوای پاک، وظایف همه دستگاه ها را مشخص کرده است اما فعلا در این زمینه کوتاهی شده است. با این حال تعطیل کردن مدارس و تعطیلی ادارات صرفا پاک کردن صورت مساله است.

عناوین برگزیده